ویژگی های مبل مدرن

ویژگی های مبل مدرن چیست؟
2,517
مقالات
بدون دیدگاه

انتخاب طرح و مدل دلخواه و شیک در میان انواع مبلمان کلاسیک، مدرن و یا استیل و نئو کلاسیک  موجود در بازار به دقت ویژه‌ای نیاز دارد، چرا که در صورت انتخاب نامناسب زحمتی که  کشیده ایم به چشم نخواهد آمد.
باید گفت که،اصلی‌ترین ویژگی  سبک مبل مدرن، طراحی ساده آنهاست که باعث ایجاد فضایی مینیمال در عین حال شیک و زیبا برای منزل می شود.  خطوط و لبه‌های صاف از اصلی‌ترین ویژگی مبلمان مدرن هست.

گروه تولیدی پالو سانتو تولید کننده صفر تاصد مبلمان مدرن در کارخانه خود می باشد و تمامی متریال استفاده شده دارای بالاترین کیفیت می باشند و چوب مصرفی در مبلمان پالوسانتو چوب راش درجه یک واراداتی است.

خصوصیات مبل مدرن چیست؟

در مورد مبلمان مدرن نمی‌توان به یک تعریف ساده بسنده کرد و برخی ویژگی‌های متعددی در آنها وجود دارد که باعث می‌شود ایجاد خلاقیت در آنها بسیار راحت باشد. سرویس مبلمان مدرن در حقیقت، به طراحی دکوراسیون اطراف و الگوهای سرد وابسته است و طراحان سعی بر این دارند که چندان به ترکیب رنگی آن توجه نکنند.

  • در واقع، مهم‌ترین ویژگی مبلمان مدرن این است که تنوع رنگی آن‌ها بیشتر به صورت یکپارچه و تک رنگ هستند که چندان برای زیبایی به استفاده از چوب متکی نیستند.
  • مبلمان مدرن را در زیر مجموعه مبلمان راحتی و نیمه راحتی می توانید پیدا کنید.
  • در ساختار مبلمان مدرن پارچه زیادی استفاده می‌شود، حتی برای راحتی بیشتر استفاده کنندگان در طی روز روی دسته‌های مبل نیز پارچه کار شده است. به علت استفاده زیاد پارچه در این مبلمان، زمان خرید حتما به جنس پارچه دقت کنید تا از کیفیت بسیار بالایی برخوردار باشد.
  • در سبک مبلمان مدرن هیچ نوع جزئیات و تزیینات اضافه‌ای وجود ندارد. هر چه مبلمان و صندلی‌ها ساده‌تر و کمتر باشند جلوه و زیبایی دکوراسیون مدرن افزایش پیدا می‌کند.

خصوصیات مبل مدرن

  • جزییات غیر ضروری از مبل مدرن حذف میشود.خطوط ساده و صاف در طراحی مبلمان مدرن بکار می رود.
  • می‌توانید با کمک گرفتن از سایر وسایل موجود در دکوراسیون سادگی در چیدمان را تقویت کنید و جلوه بصری سبک مبل مدرن را دو چندان کنید.
  • ویژگی دیگری که در این سبک وجود دارد کاربرد وسایل است. هر چه وسایل کاربرد بیشتری داشته باشند بیشتر به سبک مدرن نزدیک می‌شوند. برای مثال میزی که به تواند علاوه بر کاربرد خود در قسمت زیرین یک گنجه برای نگهداری داشته باشد بیشتر از سایر میز‌ها به سبک مدرن شبیه است.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های بارز دکوراسیون مدرن استفاده از فضای خالی موجود در فضاست. هر چند این فضای خالی کم و محدود باشد، اما می‌تواند فضا را بزرگ‌تر و جذاب‌تر کند. برای مثال حاشیه فرش و فضای خالی اطراف آن می‌تواند فضای کوچک یک نشیمن را بزرگ‌تر جلوه دهد.
  • استفاده از رنگ‌های روشن و سفید را جدی بگیرید، زیرا این رنگ‌ها باشد بزرگ‌تر دیده شدن فضا می‌شوند. هر چه رنگ دکوراسیون مدرن منزل شما روشن‌تر باشد جلوه و تاثیر آن را بیشتر می‌بینید.
  • با توجه به فضای منزلتان مبلمان مدرن را انتخاب و استفاده کنید. اگر برای فضای جداکننده احتیاج به مبلمان دارید پیشنهاد ما مبلمان ال شکل است.
  • برای نشیمن کوچک خانه تان از مبلمان با چوب‌های ظریف استفاده کنید وپیشنهاد ویژه ما برای این فضا مبلمان تخت خواب شو است تا فضای کمتری را اشغال کنند.
  • در طراحی شکل ظاهری این مبل از خطوط دارای انحنا و قوس کمتر استفاده می‌شه و خطوط مستقیم با زاویه‌های دقیق و تیز از ویژگی‌های بارز مبلمان مدرن است.
  • تراکم رنگ در مبلمان مدرن خیلی کم است و معمولا از یک رنگ ثابت استفاده می‌شود. به طور کلی در طراحی این سبک مبل بیشتر از رنگ‌های سرد و خنثی استفاده می‌شود.
  • مبل مدرن در مقایسه با بقیه مدل‌های مبل موجود در بازار مثل مبل راحتی، مبل کلاسیک و استیل سبک‌تر و کم وزن تر است.
  • ظاهر مبلمان مدرن ساده و راحت است و همین سادگی آن سبب شده که طرفداران زیادی به سویش جذب شوند.
  • در طراحی انواع مبلمان مدرن از استانداردهای خاص و یکسانی پیروی می‌شود. با این ‌حال تنوع این مدل مبلمان بسیار زیاد است.

گروه تولیدی مبل پالو سانتو تولید کننده انواع مبلمان مدرن می باشد. مبل راحتی مدرن و کلاسیک مدرن با بالاترین کیفیت و جدیدترین مدل. نقطه قوت مجموعه پالوسانتو ایجاد زیباترین مبلمان کلاسیک و نئو کلاسیک با متریال عالی و کیفیت برتر است. همچنین وفادار بودن به تعهدات نسبت به مشتریان، ضمانت‌های تحویل سریع محصول، خدمات مشتری و داشتن تیم حرفه‌ای چند مورد از تمایزات ما با سایر همکارانمان است.

اجزای فنی تشکیل دهنده مبل مدرن

مبل مدرن

استفاده از متریال و بافت طبیعی از ویژگی‌های سبک مبل مدرن است و در بیشتر مبلمان‌های مدرن انواع مختلفی از متریال با کیفیت استفاده شده تا بهترین سطح راحتی را داشته باشد. در ادامه درمورد پارچه، فرم و رنگ، چوب و فلز استفاده شده در مبلمان مدرن توضیح می دهیم.

زمان انتخاب مبلمان علاوه بر در نظر گرفتن مدل آن باید در مورد جنس اجزای آن نیز دقت لازم را به خرج داد. جنس پارچه یا چوب به کار رفته در مبلمان تأثیر زیادی در راحتی و همین‌طور زیبایی و البته قیمت مبل مدرن دارد. یک مبلمان مدرن ساخته ‌شده با چوب و پارچه باکیفیت، از ماندگاری بیشتری برخوردار است و بدون اینکه تغییری در ساختار و راحتی آن اتفاق بیافتد می‌تواند سال‌ها مورداستفاده قرار گیرد و باطبع قیمت مبل مدرن شما هم بالاتر میرود.

پارچه مبل مدرن

به طور کلی پارچه‌های مورد استفاده در مبلمان مدرن معمولا از میکرو فایبر، چرم، جیر و نخی تک رنگ و یکدست هستند.البته انواع مختلفی از مبل‌های مدرن، پارچه‌های طرح‌دار هم دارند. مبل مدرن در مقایسه با بقیه مدل‌های مبل موجود در بازار مثل مبل راحتی، مبل کلاسیک و استیل سبک‌تر و کم وزن تر است.

تنوع و تراکم رنگ در مبلمان مدرن بسیار کمتر است و ترجیحاً از یک رنگ خالص استفاده می‌شود. از طرف دیگر جنس این پارچه‌ها ممکن است با توجه به انتخاب شرکت سازنده متفاوت باشد؛ اما در اکثر گزینه‌های انتخابی، چرم مصنوعی به عنوان اصلی‌ترین پارچه و روکش مبلمان استفاده می‌شود. البته پارچه‌هایی مانند حریر، ساتن و ابریشم به دلیل جلای براق خود در نشان دادن تگ رنگها، به عنوان گزینه‌های بعدی استفاده می‌شود.

چوب مبل مدرن

چوب درخت آبنوس از محبوب‌ترین چوب‌ها در طراحی مبل‌های مینیمال به حساب میاد. چرا که جنس این چوب بسیار با کیفیتِ و از استحکام بالایی برخورداراست .چوب آبنوس در طیف رنگی از سیاه، سفید، زرد و قهوه‌ای وجود دارد و به همین دلیل این چوب در ساخت اجناس لوکس و طراحی مبلمان مدرن بکار می رود.بدون هیچ مشکلی می شود از چوب‌های مختلف در مبل مدرن استفاده کرد اما چوبی رو انتخاب کنید که با رنگ و ظاهر مبل و دکوراسیون خونه متناسب باشد.

فلز بکار رفته در مبل مدرن

اخیرا روند کار با فلزات در مبلمان مدرن رواج پیدا کرده است از فلزاتی مثل آلومینیوم، نیکل و فولاد ضد زنگ در طراحی مبلمان مدرن استفاده میشود. ترکیب فلز و پارچه در مبل مدرن باعث شده تا این سبک از مبلمان به یکی از سبک‌های پرطرفدار تبدیل بشود.
فلز ماهیتی سرد دارد، در کنار متریال گرم می‌تواند تعادل را در دکوراسیون داخلی به خوبی به نمایش در بیارورد. بیشترین و محبوب‌ترین رنگ فلزی که برای این مبل استفاده می‌شود، رنگ طلایی است که با پارچه مخمل به خوبی میشه ست می شود.

اگر فلز تیره رنگ را انتخاب کردید می‌توانید از پارچه‌های کتان و نخ برای روکش مبل استفاده کنید. در کنار چوب‌های روشن، انتخاب فلز طلایی رنگ انتخاب خیلی خوبی است فلز بکار رفته در مبل را هم می‌توانیم به دو شکل براق و مات انتخاب کنیم البته فلز براق، توجه بیشتری به سمت خود جلب میکند.

برای چیدمان مبل مدرن باید چه نکاتی را مد نظر بگیریم؟

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از مبلمان مدرن، به چیدمان آنها برمی گردد که امکان ایجاد خلاقیت بیشتری به طراحان دکوراسیون می‌دهد. اگرچه مدل‌های مختلفی از آنها ساخته شده است، اما چیدمان مبلمان مدرن از الگوی خاصی پیروی نمی‌کند و طراح می‌تواند آنها را به شکل‌های مختلفی در فضای داخلی منزل قرار دهد.

اصلی‌ترین موضوع در طراحی مبلمان مدرن سادگی آن است لذا با استفاده از انواع مبلمان مدرن، می‌توان فضایی ساده و خلوت و درعین‌حال شیک و زیبا را در خانه پدید آورد.

برخلاف مبل کلاسیک که رعایت قرینگی در چیدمانش ضروری هست، در چیدمان مبلمان مدرن کاملا شما آزاد هستید و می توانید بر اساس سلیقه‌ی خودتان مبلتان را چیدمان کنید. برای انتخاب چیدمان صحیح باید در وهله‌ی اول فضای خانه را بررسی و نقطه کانونی و ضلع‌های اطرافش را در نظر بگیرید.

برای فضای مستطیل شکل: هرگز نباید سراغ چیدمان گرد بروید.

برای فضای بزرگ و نورگیر: می توانید فضا را بخش بندی کرده و دو چیدمان گرد و مستیل را هم زمان داشته باشید.

نکته؛ اگر فضای بزرگ ندارید به دنبال خرید ست کامل مبل مدرن نباشید زیرا که برای چیدمان مبل راحتی مدرن در فضای کوچک نیازی به خرید ست کامل مبل مدرن نیست .

تفاوت مبلمان مدرن و کلاسیک

تفاوت مبل مدرن و مبل کلاسیک:

تفاوت مبل مدرن و کلاسیک

  •  در مبل کلاسیک توجهی زیادی به ظرافت و جزئیات می‌شود که اصولاً با استفاده از چوب و با روش‌های منبت کاری ایجاد می‌شود. در سرویس مبلمان مدرن بیشتر به استفاده از رنگ‌های جدید، و پوشش با استفاده از پارچه‌ها و روکش‌های مختلف توجه می‌شود.
  • مبلمان مدرن برخلاف مبل‌های کلاسیک مدل‌های متنوعی دارند و مجبور نیستید حتما به صورت ست ۷ نفره خرید مبل مدرن از تولیدی یا فروشگاه را انجام دهید.
  • مبل‌های کلاسیک بزرگتر هستند و برای فضاهای بزرگ انتخاب بهتری هستند؛
  • تنوع رنگی در مبلمان مدرن بالاتر است، اما رنگ مبلمان کلاسیک شلوغ‌تر است؛
  • چوب در مبلمان کلاسیک نقش پررنگی دارند، اما در مبلمان مدرن بیشتر جنبه استحکام آن اهمیت دارد؛
  • هماهنگی و دکوراسیون داخلی منزل نقش مهمی در انتخاب نوع مبلمان دارد؛
  • به جز برخی موارد استثنایی، قیمت مبل کلاسیک از مبلمان مدرن بیشتر است.
  • مبلمان مدرن در مقایسه با سایر مدل‌های موجود در بازار مانند کلاسیک و راحتی و یا استیل، سبک‌تر بوده و وزن کمتری دارد.

انواع مبلمان مدرن

با توجه به مدرن شدن زندگی‌های امروزی خواه‌ نا خواه سبک‌های زندگی ما نیز به سوی مدرن شدن کشیده شده است به این دلیل امروزه انواع مبلمان مدرن از اصلی‌ترین اجزای خانه‌های ما محسوب می‌شوند.
سبک مدرن یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین سبک‌ها است که سه ویژگی زیبایی، سادگی و راحتی را در کنار هم دارد.

به‌طورکلی انواع مبلمان مدرن به دو دسته تقسیم بندی میشوند:

  1. مبلمان مدرن راحتی
  2. مبلمان مدرن کلاسیک

چند نمونه از مبلمان مدرن ساخت تولیدی مبلمان پالو سانتو:

برای دیدن مدلهای بیشتر گالری مبلمان پالو سانتو را مشاهده نمایید.

مبلمان مدرن راحتی

  • یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین مدل مبلمان مدرن، مبلمان مدرن راحتی است که با سلایق ما ایرانی‌ها بسیار سازگار است ازاین‌رو توانسته در خانه‌های ما جا خوش کند.
  • مبل‌ مدرن راحتی که اغلب تماماً از پارچه پوشانده شده‌اند تنوع بسیار زیادی دارند زیرا طراحان با ترکیب انواع پارچه‌های خوش‌نقش‌ونگار مدل‌های زیبایی را توانسته‌اند طراحی کنند.
  • مبلمان مدرن راحتی با اکثر دکوراسیون‌ها همخوانی دارد به این دلیل انتخاب آن بسیار ساده خواهد بود.
  • کاناپه‌ها، مبلمان چرمی، مبل‌های تختخواب‌شو، و مبل‌های ال شکل نمونه‌ای از انواع مبلمان مدرن راحتی هستند که برای خانه‌هایی با دکوراسیون مدرن بسیار مناسب خواهند بود.
  • مبلمان مدرن راحتی در دو نوع کاملاً راحتی و نیمه راحتی در بازار موجود است.
  • نمونه‌ی کاملاً راحتی برای اتاق نشیمن یا اتاق استراحت کاربرد دارد اما مدل نیمه راحتی آن را می‌توان برای دکوراسیون اتاق پذیرایی نیز استفاده کرد.
  • مدل نیمه راحتی مدرن برای فضاهای اداری نیز بسیار مناسب بوده و با نام مبل مدرن اداری در بازار شناخته می‌شوند.
  • مبلمان مدرن ال شکل نیز یکی دیگر از مبلمان مدرن راحتی است که فضایی دنج و صمیمی را برای خانه‌های کوچک به ارمغان می‌آورد.
  • مبلمان ال شکل اگرچه فضای کمتری را در خانه اشغال می‌کند اما جای بیشتری را برای نشستن در اختیار شما قرار می­دهند.
  • اگر گوشه‌های خانه­تان به‌گونه‌ای است که نمی‌توان استفاده‌ی بهینه‌ای از آن داشت پیشنهاد می‌کنیم از مبل‌های ال شکل برای پر کردن این پرتی­های خانه استفاده کنید تا هم از فضای خود به‌صورت بهینه استفاده کرده باشید و هم محیط خانه دل‌بازتر دیده شود.

پیشنهاد ما:

برای خرید مبلی که بسیار باکیفیت و با دوام باشد گروه تولیدی مبلمان پالو سانتو را به شما معرفی می نماییم. پالو سانتو تولید کننده انواع مبل نئوکلاسیک شیک، مبل کلاسیک و مبل استیل است. برای خرید مبل کلاسیک به قیمت تولیدی یا هرکدام از انواع دیگر مبلها، شرکت تولیدی مبل پالوسانتو را از دست ندهید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست