مقالات

بهترین پارچه برای مبل کلاسیک کدام است؟

بهترین پارچه برای مبل کلاسیک کدام است؟ , تولیدی مبلمان پالوسانتو

پارچه‌ی مبل هم در زیبایی و هم در ماندگاری مبل نقش خیلی مهمی دارد و میزان عمر مبل را تا حد زیادی بالا می‌برد. پارچه مبل اگر از کیفیت خوبی برخوردار نباشد و ماندگاری خوبی نداشته باشد، خیلی زود فرسوده می‌شود و کارایی اولیه و زیبایی و جلوه مبل از بین میرود و این باعث می شود تا شما دوباره هزینه کنید.در زمان خرید توجه داشته باشید که بهترین و مناسب‌ ترین پارچه را برای مبل خود انتخاب کنید. البته بحث انتخاب پارچه مبلمان کاملا سلیقه‌ای است.

نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که گراماژ و تراکم پارچه اهمیت زیادی دارد و اینکه وقتی به پارچه مبلمان دست می‌کشید یک تکه است و به راحتی فشردگی آن را می‌توانید با لمس کردن احساس کنید. و پارچه موردنظر کش نیاید و در عین حال لطافت خود را داشته باشد و یا پرزهای آن به مرور زمان کنده نشود و اصطلاحا کچلی نگیرد.در ضمن نوع پارچه انتخابی در قیمت مبل کلاسیک بسیار تاثیر گذار می باشد.

اگر بخواهید بهترین پارچه برای مبل کلاسیک را بشناسید ابتدا باید اطلاعاتی در این باره جمع آوری کنید  خرید مبل کلاسیک شیک داشته باشید. پس در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعاتی کامل و جامع درمورد پارچه مبلی و مخصوصا پارچه مناسب مبل کلاسیک بدست آورید.

انواع پارچه مبل

برای اینکه مبل علاوه بر کیفیت پارچه و دوام مطلوب، ظاهر خوبی هم داشته باشد، بهترین کار این است که سبک مبل با نوع پارچه ای که انتخاب می‌کنید تناسب داشته باشد. وقتی که برای خرید مبل کلاسیک شیک هزینه می‌کنید بهتر است که با انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پارچه برای مبل خود، یک ترکیب منحصر بفرد را برای خودتان رقم بزنید.

دو نوع پارچه مبل در بازار وجود دارد:

  1. پارچه‌ هایی با الیاف طبیعی (مخمل، پشم، چرم، لنین، ویسکوز، استات)
  2. پارچه‌ هایی با الیاف مصنوعی (ابریشم مصنوعی یا ریون، نایلون، پلی استر، اکرلیک)

پارچه‌ مبل با الیاف طبیعی

مخمل: پارچه مخمل از تراکم و بافت خوبی برخوردار است و نوع براق آن، حالت ویژه‌ای به دکوراسیون می‌دهد. نکته‌ای که باید در انتخاب پارچه مخمل مبلی مورد توجه بگیرد این است که پرزهای آن در اثر فشار تغییر جهت نداده و حالت اولیه خود را از دست ندهند.

ابریشم: پارچه ابریشم ظریف است و حالت درخشانی دارد اما از آنجایی که حالت آن کمی شکننده است و در صورت لکه شدن تمیز کردن آن دشوار است، برای مبلمانی که در فضاهای رسمی و کم تردد قرار دارند استفاده می‌شود.

پشم: پارچه پشم در برابر لک شدن یا نخ کش‌شدن بسیار مقاوم است. پارچه پشمی در اثر شست‌ و شو با آب تغییر رنگ نمی‌دهد و نخ‌کش شدن هم در آن وجود ندارد.

چرم: اگر به دنبال پارچه‌ای هستید که تمیز کردن آن آسان باشد، می‌توانید پارچه چرم را در نظر بگیرید. چرم با گذر زمان نرم‌تر می‌شود اما یکی از معایب آن مقاوم نبودن در برابر خراش و پارگی است. چرم نیاز به نگهداری بیشتری نسبت به سایر پارچه‌ها دارد.

کتان: کتان هم مثل پشم در برابر تغییر رنگ و نخ‌کش شدن مقاومت خوبی دارد اما چرک و لک شدن در آن سریع‌تر اتفاق می‌افتد.

لینن: پارچه لینن مانند پارچه ابریشم برای فضاهای رسمی و کم تردد کاربرد بیشتری دارد، چون در صورت کثیف شدن شست‌وشوی آن کمی سخت است و در برابر سایش هم تحمل پایینی دارد.

ویسکوز: ریون: این نوع پارچه‌ها بسیار نرم و لطیف هستند و به همین دلیل هم زود چروک می‌شوند. ویسکوز ریون از خمیرکاغذ ساخته می‌شود و به همین دلیل مقاومت کمی در برابر آب دارد و میزان استحکام آن در برابر سایش بالا است.

استات‌: استات‌ها در برابر چروک شدن مقاوم هستند اما در برابر سایش دوام کمی دارند. تارهای این نوع پارچه استحکام کمی دارند اما در صورت ترکیب‌شدن با الیاف مصنوعی مقاوم‌تر میشوند.

پارچه‌ مبل با الیاف مصنوعی

ابریشم مصنوعی یا ریون: همانطور که از اسمش پیداست، این نوع پارچه شبیه به ابریشم است و در نتیجه زود چروک می‌شود. گاهی هم به پارچه‌های لینن یا کتان شباهت دارد و مقاومت آن زیاد است.

نایلون: الیافت نایلون بسیار مستحکم هستند و در برابر سایش یا چروک شدن مقاومت خیلی بالایی دارند. نایلون معمولا به تنهایی به کار برده نمی‌شود و با الیاف دیگر ترکیب می‌شود.

پلی‌ استر: پلی‌استر به دلیل استحکام زیاد و مقاومتی که در برابر چروک شدن دارد، به یکی از پر مصرف‌ترین پارچه‌های الیاف مصنوعی تبدیل شده است. همچنین شستن پلی استر راحت است، نخ‌کش نمیشود و میزان جذب رطوبت آن کم است.

اکرلیک: الیافی نرم و سبک است که ظاهری شبیه به پشم دارد. به طور کلی اکرلیک به دلیل چروک نشدن، عدم ساییدگی و عدم تغییر رنگ پارچه ای با دوام به حساب می‌آید، اما اگر کیفیت آن پایین باشد ممکن است که به مرور زمان پرز بدهد.

بهترین پارچه برای مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک یکی از محبوب‌ترین انواع مبلمان برای خانه‌های بزرگ، لوکس و خاص است. با استفاده از بهترین پارچه برای مبل کلاسیک می‌توانید استایل دکوراسیون داخلی جذابی به منزل‌تان ببخشید. اگر در حال حاضر تصمیم گرفته اید که مبل کلاسیک خود را تعمیر کنید و با یک، پارچه جدید به آن جلوه ویژه ای بدهید، بهترین پارچه‌هایی که می توانید برای مبل کلاسیک خود انتخاب کنید پارچه‌های مخمل، چرم، گلدار و طرحدار هستند.توجه داشته باشید که نوع پارچه انتخابی شما در قیمت مبل کلاسیک بسیار تاثیر گذار است.

پارچه مخمل برای مبل کلاسیک:

پارچه مخمل برای استفاده در مبلمان کلاسیک

یکی از بهترین انتخاب‌هایی که می‌توان برای پارچه مبلمان کلاسیک داشت، پارچه مخمل است. پارچه مخمل از جمله پارچه‌های لوکس و فاخر است و به محض استفاده برای مبلمان کلاسیک فضای موردنظر را به سرعت دستخوش تغییراتی مثبت می‌کند.

مخمل یکی از پارچه‌هایی است که می تواند در عین سادگی، لوکس بودن را به فضای خانه شما القا کند. البته که پارچه مخمل کمی گران است، اما به دلیل کیفیت بالایی که دارد شما را از انتخابتان پشیمان نخواهد کرد.

اگر به دنبال بهترین پارچه برای مبل کلاسیک خود هستید و کیفیت برای شما خیلی مهم است، با پارچه مخمل به مبلمان خود نمای جذابی بدهید.
تنوع رنگ در این نوع پارچه بالا است. قبل از اقدام به خرید پارچه مخمل برای مبل کلاسیک خود توجه داشته باشید که این پارچه شرایط خاص خود را جهت نگهداری و نظافت می‌طلبد.
مخمل یک پارچه لوکس به حساب می‌آید که دارای خواص عایق بندی عالی است. مخمل جزو پارچه های ساده به حساب می‌آید که از معروف ترین های آن جاسمین و پورشه هستند.

پارچه چرم برای مبل کلاسیک:

خودتان هم خوب می دانید که پارچه چرم علاوه بر مبلمان در صنعت پوشاک هم واقعا پرطرفدار است و احساس خاص بودن را کاملا منتقل می کند. مبلمان کلاسیک با روکش چرم در اتاق های نشیمن شگفت انگیز به نظر می‌رسد. روکش چرم به راحتی قابل نگهداری است. چرم ظاهری لوکس داشته و با استفاده از آن می‌توان دکوراسیون خود را دستخوش تغییرات مطلوبی کنید

چرم به دلیل دوام بالا، تمیز کردن آسان و نگهداری راحتی که دارد به یکی از پرکاربردترین و بهترین پارچه‌ برای مبل کلاسیک تبدیل شده است.

پارچه چرم برای استفاده درمبل کلاسیک

مزایای استفاده از پارچه چرم برای مبل کلاسیک:

  • روکش چرم به راحتی قابل نگهداری است.
  • تمیز کردن راحت و بدون دردسر چرم
  • بسته به میزان مراقبت از آن، مبلمان روکش چرم می‌تواند تا 5 سال دوام داشته باشد.
  • در صورت ریختن مایعات بر روی آن، می‌توانید به راحتی با استفاده از پارچه آن را پاک کنید زیرا چرم مایعات و لکه ها را جذب نمی‌کند.
  • در برابر برخی محصولات و مواد شیمیایی که ممکن است به مبلمان آسیب برساند مقاوم است.
  • اگر صاحب حیوان خانگی هستید، چرم مناسب ترین پارچه برای مبل کلاسیک شما است.
  • و در آخر اینکه، چرم پارچه ای است که برای استفاده زیاد مناسب است، ضمن اینکه سبک و ظرافت مبل را حفظ می‌کند.

معایب استفاده از پارچه چرم برای مبل کلاسیک

  •  چرم در اثر عدم مراقبت صحیح، دچار شکاف و یا پوست پوست شدن، می شود.
  • همچنین با اجسام تیز می‌تواند به راحتی آسیب ببیند.

پارچه گل‌دار یا طرح‌دار برای مبل کلاسیک:

استفاده از پارچه طرحدار یا گلدار برای مبل کلاسیک

اگر به شلوغی و پرزرق و برق کردن فضا علاقه دارید، پارچه‌های طرحدار را انتخاب کنید.اگر طرح‌های ساده پارچه مبل کلاسیک برایتان یکنواخت شده‌ است خالی از لطف نیست که پارچه‌‌ی طرحدار یا گلداری را برای مبل کلاسیک خود در نظر بگیرید. و می توانید خلاقیت خود را به کار بگیرید و با ترکیب کردن پارچه طرحدار و ساده، از زیبایی این دو طرح در کنار هم بهره بگیرید.درضمن طرح‌های موجود در این نوع پارچه می‌‌تواند دربرگیرنده طرح گل‌ها، نقوش هندسی، نقوش سنتی و … باشد.

  • پارچه گلدار و یا طرحدار برای مبل کلاسیک را باید با توجه به رنگ، ابعاد و سایر المان‌های موثر در دید بصری انتخاب کرد.
  • برای فضاهای بزرگ و روشن می‌توانید از پارچه‌های طرح‌دار استفاده کرد
  • با استفاده از پارچه‌های طرح‌دار فضای شما از سادگی و مینیمال بودن نیز دور می‌شود.

البته اگر دوست ندارید از پارچه طرحدار برای تمامی قسمت‌های مبلمان کلاسیک خود استفاده کنید، می‌توانید برای صندلی‌های تکی و یا کوسن‌ها از پارچه طرحدار استفاده کنید.

بهترین رنگ پارچه برای مبل کلاسیک کدام است؟

بعد از انتخاب پارچه مبل کلاسیک، نوبت به رنگ پارچه می‌رسد. این درست است که انتخاب رنگ پارچه کاملا به سلیقه افراد بستگی دارد و دست شما برای انتخاب باز است اما بد نیست تا چند نکته را هنگام انتخاب آن به یاد داشته باشید. از آنجایی که رنگ مبلمان شما اولین چیزی است که در نگاه اول به چشم می‌آید باید با دکوراسیون شما هماهنگی کامل داشته باشد.

در انتخاب  بهترین پارچه برای مبل کلاسیک آنچه که اهمیت دارد تناسب رنگ پارچه انتخابی با چوب مبل است چرا که این رنگ تاثیر بسیار زیادی در جلوه ی دکوراسیون شما دارد.

مبلمان کلاسیک مناسب برای دکوراسیون هایی به سبک کلاسیک و لوکس است. بنابراین نوع رنگ و جنس پارچه شما می تواند تا حد زیادی فضای دکوراسیون شما را تبدیل به یک دکوراسیون لوکس کند. دکوراسیونی که مبلی با سبک کلاسیک را در خود جای داده است را می‌توان با انتخاب رنگ‌هایی لوکس و فاخر، به شکل زیبا و چشم نواز آراست.

ما در تیم تحریریه مبلمان پالو سانتو مقاله ای تحت عنوان همه چیز در باره مبل کلاسیک نوشته ایم و شما با خواندن این مقاله اطلاعات کامل و جامعی درباره ساختار فنی تا رو یه کوبی و انتخاب رنگ چوب و قیمت مبل کلاسیک، تولیدی مبل کلاسیک و ….. را بدست  می آورید.

نکاتی که برای انتخاب پارچه مبل کلاسیک  باید رعایت کنید:

  • برای خانه کوچک از پارچه ساده استفاده کنید. اگر منزل نقلی و کوچکی دارید، بهتر است دور پارچه‌هایی که طرحهای شلوغی دارند را خط بکشید. هرچقدر که نقش و نگار پارچه بیشتر باشد، فضای اطراف هم کوچک‌تر به نظر میرسد.
  • پارچه‌های گلدار برای فضاهای بزرگ انتخاب مناسبی هستند. زیبایی و جذابیت پارچه‌های طرحدار واقعا انکارناپذیر است، بنابراین اگر فضای بزرگی دارید می توانید از پارچه‌های طرحدار و گلدار به عنوان بهترین نوع پارچه برای مبل کلاسیک استفاده کنید.
  • هارمونی رنگ‌ها را در نظر بگیرید. خیلی فرقی نمی کند که چه پارچه ای و چه رنگی را برای مبل کلاسیک خود در نظر گرفته اید، مهم این است که رنگ پارچه را با محیط اطراف هماهنگ کنید، مثلا رنگ پارچه مبل را نزدیک به رنگ پرده و فرش انتخاب کنید تا هماهنگی و تناسب در رنگ‌ها بر فضای نشیمن حاکم بشود.

انتخاب رنگ پارچه بر اساس رنگ محیط مثلا رنگ پرده ها یا قالی ها

  •  اگر می خواهید که برای مدتی طولانی از مبل استفاده کنید و یا رفت و آمد در محل زندگی یا کار شما زیاد است، بهتر است برای اینکه چرک‌ها زود به زود نمایان نشوند از طرح‌های شلوغ و چرک‌تاب برای مبلمان خود استفاده کنید. مثلا پارچه‌هایی به رنگ قهوه‌ای و خاکستری، بهترین رنگ پارچه برای مبل کلاسیک در مکان‌های پر رفت و آمد هستند.
  • اگر دوست دارید مبلمانی داشته باشید که همیشه تمیز وبراق باشد, بهتر است پارچه مبل کلاسیک خود را چرمی بخرید چرا که چرم ها به راحتی قابل شست وشو هستند و با استفاده از روغن مخصوص هم کاملا برق می افتند و نو به نظر می رسند.
  • اگر پارچه مخمل انتخاب شماست ، پارچه مخملی مات و بدون پرز مناسب برای دکوراسیون خانه های بزرگ است و بالعکس پارچه های مخملی براق و پرزدار برای دکوراسیون خانه های نسبتا کوچک تر مناسب است.
  • اگر در خانه فرزند کوچکی دارید، بهتر است رنگ پارچه مبل را از بین رنگهای چرک تابی مانند کاراملی یا فیلی انتخاب کنید تا در اثر شیطنت بچه ها مدام کثیف و نامرتب به نظر نرسند.
  • اگر می خواهید به فضای دکوراسیون منزل خود جلوه ی بیشتری ببخشید می توانید مبلمانی ساده با کوسن های طرح دار یا بر عکس انتخاب کنید.
    به طور کلی پارچه مبل کلاسیک ساده و یا طرح دار هستند. پارچه های ساده برای مبلمانی که قرار است در فضاهای کوچک چیده شوند، مناسب هستند و پارچه های طرح دار نیز مناسب برای فضاهای بزرگ می باشند.

درپایان بحث انتخاب رنگ پارچه برای مبل کلاسیک باید بگوییم که در ترکیب رنگ پارچه‌ مبل خلاقانه عمل کنید:

مبل خود را با ترکیب کردن چند رنگ زیباتر کنید.و برای این کار از رنگ‌های مشابه استفاده کنید. مثلا ترکیب پارچه طوسی با فیلی ایده‌ی خوبی است. ویا می‌توانید پارچه‌ی کوسن‌ها را به طرحی متفاوت در بیاورید، برای مثال اگر رنگ پارچه اصلی مبل کرمی رنگ است، کوسن‌هایی با پارچه ای به رنگ قهوه‌ای چیدمان را چشم‌گیرتر خواهند کرد.
اگر بهترین پارچه برای مبل کلاسیک را انتخاب کنید، بی شک مبلمانی با طول عمر بالا و زیبایی عالی خواهید داشت.

شرکت تولیدی مبل پالو سانتو تولید کننده  انواع مبل کلاسیک شیک، مبل استیل ، مبل نئو کلاسیک و مبل مدرن است. برای خرید مبل کلاسیک در اصفهان و یا هرجای ایران که هستید می توانید براحتی از فروشگاه و تولیدی مبل پالو سانتو خریدی با کیفیت عالی و بهترین قیمت انجام دهید.

اگر بدنبال خرید مبل استیل در اصفهان و یا هر شهر دیگری  و یا خرید مبل کلاسیک شیک هستید براحتی می توانید سفارش خود را در فروشگاه  و تولیدی مبل پالو سانتو ثبت کنید. و خرید مبل کلاسیک با قیمت تولیدی و کارگاهی  و همچنین، مطمن از نظر کیفیت و زیبایی و قیمت مبل داشته باشید.

 

0 دیدگاه در “بهترین پارچه برای مبل کلاسیک کدام است؟

  1. آواتار علی علی گفت:

    سلام – برای پارچه مبلی زرد متمایل به طلایی چه رنگ نخ را پیشنهاد میکنید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *