روند ساخت مبل در تولیدی

روند تولید مبل در کارخانه مبل
3,425
مقالات
بدون دیدگاه

روند و مراحل تولید مبل در تولیدی و یا کارخانه ساخت مبلمان بسیار جالب است اگر قبل از خرید مبل از تولیدی و یا فروشگاه مبل از  روند ساخت مبل مطلع باشید هنگام انتخاب و خرید مبل بسیار راحتر هستید و مبل با کیفیت تری را می توانید انتخاب کنید و در ضمن وقتی فروشنده به شما درباره نکات فنی مبل توضیح میدهد شما با این توضیحان غریبه نیستید و حتی می توانید از او سوال تخصصی هم بپرسید در اینصورت فروشنده مطمن می شود که شما خودتان هم اطلاعاتی در زمینه تولید مبل دارید و با دقت تر به سوالات شما پاسخ میدهد. پس با ما در تیم تحریریه پالوسانتو همراه شوید و از همه چیز درمورد مراحل ساخت مبل در کارخانه تولید مبل مطلع شوید.

مراحل ساخت مبلمان در تولیدی مبل

روند تولید مبل در تولیدی و یا کارخانه مبل دارای مراحل معین و ثابتی است که هر مرحله باید بدرستی صورت بپذیرد تا مرحله بعد انجام شود و در آخر مبلی زیبا و با کیفیت تولید شود. کارخانه تولید مبل پالو سانتو تولید کننده انواع مبل کلاسیک و مبلمان مدرن هم از این قاعده مستثنی نیست.

روند تولید مبل بصورت خلاصه شامل:

  • تهیه الوار چوب
  • ساخت کلاف مبل که خود چند مرحله قبلی دارد.
  • رنگ کاری
  • برش و دوخت پارچه
  • رویه کوبی مبل هم خود شامل چند مرحله می بباشد که در ادامه توضیح می دهیم.

تهیه الوار چوب برای ساخت مبل

 

چوب راش درجه یک برای ساخت کلاف مبل در کارخانه تولید مبل پالو سانتو

الوار مورد نیاز برای تولید مبل خریداری شده و پس از اطمینان از کیفیت و خشک بودن تخته الوارها انها را در انبار مخصوص نگه می دارند. خوب است بدانید که انواع مختلفی از چوب در بازار مبلمان وجود دارد که از لحاظ کیفیت و کاربرد بسیار متفاوت هستند و نوع و جنس چوب بکار رفته در مبل بسیار زیاد در تعیین قیمت مبل در تولیدی یا فروشگاه تاثیر گذار است. بر فرض مثال مبلی که با چوب گردو و یا راش تهیه شده باشد قیمت بالاتری نسبت به بقیه انوع مبل دارد.

ساخت کلاف مبل

کلاف مبل

جنس و نوع چوب در طراحی و کیفیت مبلمان بسیار تاثیر گذار است چرا که اساس و پایه کار تولید مبل، ساخت کلاف آن است هر چه کلاف مبل با کیفیت تر و محکم تر باشد ماندگاری و طول عمر مبل بیشتر است. ساخت کلاف یا بدنه مبل، اصلی ترین کار است و خود شامل چند مرحله است:

  • ابتدا الوارهای چوب وارد بخش نجاری وارد شده و به تکه ها و اندازه های مورد نظر برش داده میشوند.
  • بعد از برش چوب نوبت منبت کاری است که با دستگاه  سی ان سی انجام میشود طرح سه بعدی نقوش مورد نظر را در قالب فایل 3 بعدی طراحی می کنند و بعد ازانتقال الگوها بروی دستگاه ، مرحله حکاکی منبت بروی چوب شروع میشود، البته در بعضی از مبلمان کلاسیک و استیل منبت کاریها ظریف و با دست، توسط استاد هنرمند منبت کاری صورت می پذیرد.
  • سپس باید تکه های برش داده و منبت کاری شده توسط استاد مونتاژکار، مونتاژ گردد تا کلاف مبل اماده برای مرحله بعدی تولید مبلمان شود. بخش هایی اماده شده و منبت کاری شده توسط استاد مونتاژ کار، بصورت بسیار دقیق سرهم می شود تا کلاف مبل  یا اسکلت بندی اصلی مبل شکل بپذیرد.

رنگ کاری مبل

رنگ کاری کلاف مبل

کلاف آماده وارد مرحله رنگ می گردد. مرحله رنگ کردن کلاف مبل نیز خود شامل دو بخش است. ابتدا توسط ابزار و دستگاه، بخش های منبت کاری شده و سطح مبل سمباده کاری، صیقلی و نرم میشوند و سپس کلاف واد فاز دوم رنگ کاری میگردد. پس از انجام رنگ، اکثر کارگاهای تولیدی مبل بروی رنگ خود پلی استر میزنند که باعث می شود رنگ چوب ثابت و ماندگاری بالایی داشته باشد. پلی استر به دوصورت مات و براق وجود دارد و بسته به نیاز و شرایط یک نوع از آن استفاده میگردد.

رنگ کردن کلاف مبل در شرکت تولید مبل پالوسانتو

برش و دوخت پارچه مبل

انتخاب پارچه مبل

بعد از اینکه کلاف ساخته شده، رنگ شد وارد مرحله بعد یعنی برش و دوخت پارچه مبلی میگردد. دقت و ظرافت در دوخت، بسیار در شیک و زیبا شدن مبل تاثیر گذار است و صد البته پارچه انتخابی ،هم از لحاظ جنس و هم از لحاظ زیبایی بسیار در زیبا و شیک شدن مبلمان تاثیر دارد بطوری که می توان گفت پارچه با زیبا شدن مبل رابطه مستقیم دارد. باید دقت کنید که پارچه مبل را متناسب با سبک مبل انتخابی تان بخرید. مقاله ای تحت عنوان بهترین پارچه برای مبل کلاسیک کدام است؟ نوشته ایم و شما با خواندنش اطلاعات جامع و کاملی در این مورد بدست می اورید.

رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبل

رویه کوبی مبل حساس ترین بخش تولید مبل است. چرا که رویه کوبی مبل در زیبایی و راحت بودن مبلمان بسیار تاثیر دارد و همچنین در تمیز و شیک در آمدن کار بسیار تاثیر دارد. خوب است بدانید رویه کوبی مبل بسیار سخت است و خود شامل چند مرحله انجام کار است:

  • تسمه کشی
  • فنر کشی
  • قرار دادن اسفنج بر روی کلاف
  •  کشیدن پارچه و تنظیم کردن آن

تولیدی مبل پالو سانتو از چه چوبی استفاده می کند؟

تولیدی مبل پالو سانتو تولید کننده انواع مبل کلاسیک، استیل، نئوکلاسیک و مبلمان مدرن است. تمامی محصولات پالوسانتو از با کیفیت ترین چوب های راش درجه یک وارداتی تولید می شوند. خوب است بدانید ما برای تمامی تولیدات مبلمان شرکت پالو سانتو به شما تضمین صد در صد کیفیت می دهیم.

 

شرکت تولید و پخش مبل استیل پالو سانتو در اکثر شهر های کشورمان دارای نمایندگی است و از بین همکاران محترم نمایندگی می پذیرد. شما در هر شهری که باشید می توانید خرید مستقیم مبل از تولیدی خودمان و یا از نمایندگان فروش مبلمان ما داشته باشید.

برای آگاهی از شهر ها یی که کارخانه مبل پالوسانتو در آن نمایندگی فروش مبل دارد: به صفحه نمایندگی فروش مبل ما مراجعه نمایید.

کارخانه تولید مبل پالوسانتو

در ادامه فیلمی از خط تولید کارخانه تولید مبل کلاسیک پالو سانتو برای شما به نمایش می گذاریم.

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست