چیدمان مبلمان منزل (7روش شیک و جذاب)

چگونه مبلمان منزل را چیدمان کنیم
3,229
مقالات
بدون دیدگاه

قبل و بعد از خرید مبل، معمولا افراد خانواده و خصوصا خانم های خانه این تصویر سازی را می کنند که مبلمان خود را چگونه در منزل چیدمان کنند. حال که مبل جز اساسی خانه های ما شده نحوه چیدمان مبل سلطنتی یا راحتی یا هر دو کنار هم به موضوع بسیار مهمی تبدیل شده است.

همزمان که سعی می کنیم با دنیای مدرن امروز همگام و همراه شویم، بهتر این است تا دکوراسیون منزل خود را نیز به روز نگه داریم. بنابراین رعایت اصول استاندارد در چیدمان مبلمان در خانه اهمیت زیادی دارد.

برای شما یک پیشنهاد ویژه داریم برای خرید مبل کلاسیک به قیمت تولیدی حتما به مجموعه تولیدی مبلمان پالوسانتو سر بزنید.

ملاک ما برای چگونگی چیدمان مبلمان منزل

ابتدا به توضیح اینکه هدف ما از چیدمان اصولی مبلمان چیست می پردازیم.

هدف از چیدمان اصولی مبلمان :

  •  افراد به راحتی و با فاصله مناسب از همدیگر بتوانند بنشینند و صحبت کنند.
  • رفت و آمد بین مبلمان و میزها راحت باشد و هنگام راه رفتن مدام به وسایل منزل برخورد نکنیم.
  • پذیرایی از مهمانان برای صاحبخابه راحت باشد و مجبور نباشد میز عسلی ها را جا به جا کند.
  • مهمانان احساس آرامش کنند و به وسایل پذیرایی روی میزها دسترسی داشته باشند.
  • فرقی ندارد خانه شما کوچک باشد یا بزرگ با رعایت نکات اصولی در چیدمان پذیرایی و مبلمان می توانید یک فضای صمیمی و دلنشین برای خود و مهمانانتان فراهم آورید.

نکاتی که برای چیدن مبل سلطنتی یا مبل استیل، باید مد نظر قرار دهیم.

  1.  فضا و مساحت خانه،
  2. در نظر گرفتن نقطه کانونی و مرکزی آن فضا.
  3.  تعداد مبل های سرویس شما.

در خانه های بزرگ با سالن پذیرایی متراژ بالا می توانید چیدمان مبل استیل 9 نفره را به راحتی انجام دهید. در کنار مبل های سلطنتی با شکوه در خانه های بزرگ سعی کنید از وسایل تزئینی لوکس و سنگین استفاده کنید. لوسترهای بزرگ و پر زرق و برق شکوه مبلمان سلطنتی را بیشتر می کند.

آباژورها و بوفه ها و مجسمه های تزئینی لوکس و شاهانه دکور زیبای شما را همراه با مبلمان استیل تکمیل می کنند. چیدمان مبل سلطنتی و راحتی به صورت تفکیک شده و با فاصله مناسب در منازل بزرگ جلوه فوق العاده مدرن و زیبایی به سالن پذیرایی خواهد داد.

یک توصیه : چیدمان مبل سلطنتی در خانه کوچک، آن هم به تعداد ۹ نفره بسیار کار سختی خواهد بود و بهتر است قبل از خرید حتما فضای خود را در نظر داشته باشید. زیرا در فضاهای کوچک مجبور خواهید شد که مبل ها را فشرده در کنار هم بچینید و وجود میزهای عسلی و میز وسط هم کاملا جلو رفت و آمد شما را خواهند گرفت. مبل ها نه تنها جلوه ای نخواهند داشت بلکه ممکن است در حین رفت و آمد صدمه و ضربه هم ببینید.

نکته ای که در چیدمان مبل سلطنتی باید رعایت کنیم

چگونگی چیدمان مبل استیل در فضاهای، مربعی، نیم دایره، قرینه، ال مانند درمنزل

چیدن مبل سلطنتی در فضای مستطیلی شکل

چیدمان مبل سلطنتی در یک فضای مستطیل شکل به راحتی انجام می شود. به این صورت که دو کاناپه سه نفره یا دو نفره را روبروی هم بچینید. سپس با صندلی های تک نفره ضلع دیگر آن را پر کنید.

نکته ای که در چیدمان مبل سلطنتی در پذیرایی اهمیت ویژه ای دارد اندازه فرش است. فرش باید فضای مبل ها را تا جایی که چند سانتیمتر از آن از پایه های جلویی مبل رد شود پوشش دهد. به طوری پاهای افراد وقتی روی مبل می نشینند روی فرش قرار گیرد.
نکته ای باید در رابطه با چیدمان مبل استیل در پذیرایی، عنوان کنیم این است که اگر تعداد مبل های شما از ۷ نفره بیشتر می باشد(۹ و۱۲ نفره) لازم نیست حتما همه مبل ها را در یک مکان و کنار هم قرار دهید. می‌توانید یک یا دو عدد از مبل ها را در قسمت های دیگر خانه به شکل دو نفره هم استفاده کنید و زیبایی و جلوه آن بخش از خانه را هم بیشتر کنید.

چیدن مبل استیل در فضای مربعی شکل

برای چیدمان مبل سلطنتی در یک فضای مربع شکل بهترین کار این است که کاناپه سه نفره روبروی تلویزیون باشد. کاناپه دو نفره و دو صندلی تک نفره روبروی هم قرار بگیرند. با این کار یک فضای صمیمی خانوادگی برای استراحت و تماشای تلویزیون پدید می آید. این چیدمان مناسب اتاق نشیمن اعضای خانواده است.

یک راه دیگر برای چیدمان منزل با مبل سلطنتی در پذیرایی مربع شکل استفاده از مبل ال است. یک کاناپه ال با دو صندلی تک نفره به راحتی فضای مربع شکل نشیمن را پر کرده و آن را زیبا می کنند.

چیدمان مبل استیل و یا سلطنتی به شکل گرد

چیدمان مبل استیل در پذیرایی مربع، می تواند به شکل گرد هم اتفاق بیفتد. یکی از بهترین چیدمانها همین نوع می باشد. بخصوص اگر نقطه ای هم در آن فضا مرکزیت به اتاق بخشیده باشد مانند شومینه. چیدمان گرد، چیدمانی دلنشین و خوش منظره است.

می توانید چیدمان مبل سلطنتی خود را به شکل نیم دایره هم انجام دهید . یعنی گرد کامل را به دو نیم دایره تقسیم کرده و این دو نیم دایره را روبروی یکدیگر قرار دهید. البته این نوع از چیدمان زمانی قابلیت اجرایی شدن دارد که سالن شما به حد کافی بزرگ باشد. چیدمان گرد و نیم دایره به افراد اجازه می دهد که کاملا در تیررس یکدیگر باشند و برای هم صحبتی نیازی به جابه‌جایی و یا چرخاندن سر نداشته باشند.

مبل نئو کلاسیک مدل برنو از مجموعه مبلمان پالو سانتو

چیدمان مبل استیل در پذیرایی ال شکل

 برای چیدمان مبل کلاسیک و یا استیل در پذیرایی ال شکل می توانیداز چند روش استفاده کنید:

  • چیدمان ال شکل است  در سالن هایی به شکل ال،  در راستای فرشی که پهن کرده اید، کاناپه ۳ نفره را در یک قسمت و کاناپه ۲نفره را در کنار آن البته با زاویه نود درجه قرار دهید. سوی دیگر و درست روبروی کاناپه ۲ نفره می توانید از یک مبل تک نفره یا صندلی میزبان استفاده کنید. میزهای عسلی را هم به شکل جمع شده در یک قسمت قرار دهید و میز وسط را هم دقیقا وسط بگذارید.
  • چیدمان مبل استیل بصورت ال در پذیرایی مستطیل شکل،  می تواند به شکل قرینه و دوبه دو یی باشد و به شکل یک مستطیل بسته با توجه به شکل اتاق و هم می توانید به شکل یک مستطیل باز، آن را طراحی کنید. مورد دوم در صورتی که در قسمت باز سرویس شما وسیله به عنوان نقطه مرکزی وجود داشته باشد، بهتر می تواند جواب دهد.  در ضمن می توانید با جابه‌جایی های مکرر، بهترین فرمی که می توانید برای اتاق خود داشته باشید را پیدا کنید.

چیدمان مبل سلطنتی 9 نفر

اگر قصد خرید مبل استیل جدید  9 نفره دارید پیشنهاد می کنیم سفارش ساخت دو کاناپه سه نفره و سه صندلی تک نفره را بدهید. به این صورت چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره به صورت تفکیک شده و گرد خیلی راحت خواهد بود. کافی است دو کاناپه بزرگ را در دو ضلع اصلی و روبروی دو دیوار اصلی پذیرایی قرار دهید و فاصله های خالی دیگر را با صندلی های تک نفره پر کنید.

مبل های استیل و کلاسیک ۱۲ نفره را چطور بچینیم؟

چیدمان مبل سلطنتی ۱۲ نفره، به دلیل بالا بودن تعداد مبل ها شاید کمی سخت تر باشد اما به طور حتم کسانی که این نوع از مبل ها را خریداری می‌کنند، سالن های بزرگ پذیرایی هم در اختیار خواهند داشت و به این ترتیب قدرت مانور بیشتری را هم دارند.

مبل های ۱۲ نفره معمولا از یک کاناپه ۳ نفره، ۷ عدد مبل تک نفره، دو صندلی میزبان، و یک جلو مبلی تشکیل شده است. به هر ترتیب کاناپه ۳ نفره در اولویت قرارگیری است و شما با توجه به جایگذاری کاناپه است که می توانید تکلیف مابقی مبل ها را روشن کنید. می توانید آنها را به شکل کاملا گرد بچینید که خاصیت قرینگی تقریبا در آنها به چشم بخورد و یا می توانید به شکل نامنظم آنها را در کنار هم قرار دهید.

تیم تحریریه مبلمان پالو سانتو مقاله ای تحت عنوان اشتباهات رایج در چیدمان مبل تهیه کرده اند که با مطالعه آن میتوانید چیدمانی حرفه ای برای مبلمان منزل خود داشته باشید.

چیدمان مبل سلطنتی و راحتی در فضای منزل

اکثر خانواده های ایرانی برای منزل خود یک دست مبل استیل برای پذیرایی از مهمان و یک دست مبل راحتی برای استراحت و دورهمی خانوادگی خودشان خریداری می کنند.

در قدم اول باید بدانید که حتما باید دو دست مبل به صورت تفکیک شده چیدمان شوند.

مبل راحتی را در اتاق نشیمن و نزدیک تر به آشپزخانه بچینید. تلویزیون و میزش را هم در دکوراسیون راحتی خودتان جا بدهید. این چیدمان را می توانید به صورت مربع یا مستطیلی انجام دهید.

چیدمان مبل سلطنتی 9 نفره یا 7 نفره را در پذیرایی با رعایت اصولی که در ابتدا گفته شد انجام دهید. آنها را با فاصله از دیوار و فاصله استاندارد از همدیگر قرار دهید. کاناپه های دو یا سه نفره را با دیوار چسبانده و با صندلی های تک نفره فضا را ببندید. حتما در شیوه چیدمان خود رفت و آمد راحت بین و خارج از محوطه مبلمان را مدنظر قرار بدهید.

برای خرید مبل نئوکلاسیک شیک ما به شما مجموعه تولیدی مبلمان پالو سانتو را معرفی می نماییم.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست