اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان

اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان
1,214
مقالات
بدون دیدگاه

یکی از مهم‌ترین اجزای دکوراسیون هر خانه‌ای مبلمان است و کمتر خانه‌ای را می‌شناسیم که از مبل استفاده نکند. مبلمان دارای انواع مختلفی هستند که هرکدام برای محیط و فضای خاص خود طراحی ‌شده است؛ اما بسیاری از افراد با نحوه چیدمان درست آنها آشنا نیستند و با اشتباهات رایج درچیدمان مبلمان ، فضا را زشت جلوه می‌دهند.

اگر قصد دارید دکوراسیون منزلتان را عوض کنید و یا جدیداً خانه نو خریده‌اید و برای چیدن آن دچار سردرگمی هستید و نمی‌دانید که از کجا شروع کنید با ما همراه شوید به شما نکات و اشتباهاتی که معمولاً هنگام چیدمان مبلمان رخ می‌دهد را خواهیم گفت و شما با رعایت نکاتی که ذکر  می کنیم بسیار خوش سلیقه منزل خود را خواهید چید. برای کسب اطلاعات کاربردی و کامل برای اینکه منزی خود را حرفه ای چیدمان کنید مقاله چگونه مبلمان منزل را چیدمان کنیم را حتما مطالعه بفرمایید.

هنگام چیدمان مبلمان این اشتباهات را انجام ندهید:

چسباندن مبلمان به دیوار

حتی اگر در آپارتمانی کوچک هم زندگی‌ می‌کنید، چنین اشتباهی نکنید. برخلاف تصور عموم، برای بزرگ به نظر رسیدن خانه‌های کوچک اصلا نباید وسایل و به طور ویژه مبلمان را به دیوار بچسبانید. با این کار، خانه کوچک و خفه به نظر می‌رسد. اگر مبلمان کمی از دیوار فاصله داشته باشند، فضا برای گفت‌وگوهای صمیمانه مناسب‌تر و تعادل بیشتری در خانه ایجاد می‌شود. بزرگ ترین اشتباه در چیدمان مبلمان چسباندن پشت کاناپه ها به دیوار می باشند. بهتر است مبل ها با یک فاصله حدود ده سانتیمتری از دیوار قرار بگیرند.

چیدن کاناپه ها و مبل های تک نفره به صورت ردیفی و کنار هم چیدمان مبل ها کنار هم و دور تا دور پذیرایی اشتباه بزرگ بعدی در چیدمان مبلمان است. هر ست مبلمان باید طوری چیده شود که افراد به راحتی و بدون برگرداندن سر بتوانند با هم گپ بزنند.

 

بزرگترین اشتباه در چیدمان مبلمان | مبل پالوسانتو

وجود فاصله زیاد بین مبل ها

فاصله‌ی بین مبل‌ها باید برای گفت‌وگو مناسب باشد تا افراد برای شنیدن صدای هم مجبور به فریاد زدن، خم شدن یا جلو بردن گردن‌شان نشوند. پس هنگام چیدن اتاق نشیمن، در نظر داشته باشید که صندلی ‌ها و مبل ‌ها باید تا حدی رو‌به‌روی هم باشند.

رعایت این نکته در خانه ‌های بزرگ کمی دشوار به نظر می‌رسد ولی فراموش نکنید که در اتاق نشیمن‌ های بزرگ، می‌توانید بیش از یک دست مبل داشته باشید  اگر یک قسمت پذیرایی شما خالی است دلیلی وجود ندارد که آن را با یک مبل تک نفره جدا افتاده پر کنید. مبلمان را با فاصله استاندارد و مرتب کنار هم قرار دهید.

وجود فاصله مناسب بین مبل ها

عدم استفاده از نقطه کانونی مناسب

مهم‌ترین نکته‌ای که باید برای چیدمان اصولی مبلمان منازلتان در نظر داشته باشید، این است که هر فضایی فقط باید یک نقطه‌ کانونی داشته باشد در غیر این‌ صورت شلوغ و به‌هم‌ ریخته به نظر می‌رسد. نقطه‌ای که چیدمان همه عناصر و اثاثیه به محوریت آن انجام می‌شود و به فضا نظم می‌دهد.

نقطه کانونی می‌تواند در یک نشیمن صمیمی، تلویزیون یا شومینه و در پذیرایی، تابلو دکوراتیو یا میز کنسول باشد. بعد از این که نقطه کانونی فضا را مشخص کردید، پیشنهاد می‌کنیم که بزرگ‌ترین مبل را روبه‌روی آن قرار دهید و باقی مبل‌ها را اطراف آن بچینید. مجموعه پالو سانتو تولید کننده انواع مبلمان، از جمله مبل کلاسیک، مبل استیل و مبل نئوکلاسیک آماده فروش انواع مبل در سراسر کشور می‌باشد.

توجه نکردن به اندازه محیط خانه (چیدمان مبل سلطنتی بزرگ در سالن های کوچک)

برای چیدمان مبل در خانه های کوچک به هیچ عنوان از مبل سلطنتی یا استیل استفاده نکنید چون مبل استیل بسیار بزرگ و سنگین است.  مبل ها باید یک فاصله استاندارد با هم و با دیوار داشته باشند. در سالن کوچک مجبور می شوید کاناپه ها را به هم بچسبانید. در این صورت هر چقدر هم مبلمان سلطنتی شما شیک و گران قیمت باشد به چشم نخواهد آمد.

دوستان ممکن است در نظر شما مبلمان ظریف یا مبلمان بزرگ زیبا و بهتر باشد اما گذاشتن تعدادی مبلمان ظریف در یک فضای بزرگ یا مبلمان بزرگ در یک فضای کوچک نمای خانه شما را اصلا زیبا و شیک نمی کند.  پس با توجه به اندازه فضای منزلتان مبلمانی را انتخاب کنید که نه ظریف و نه خیلی بزرگ دیده شو و لطفا این اشتباه رایج در چیدمان مبلمان راانجام ندهید.

تفکیک نکردن چید مان دو دست مبل، درمنزل

گاهاً دیده می‌شود بعضی ها برای چیدمان منزل از دو دست مبل استفاده می نمایند و همه کاناپه ها را در کنار هم می‌گذارند، این کار باعت شلوغی، نامتناسب بودن و زشت شدن و ناهماهنگی فضای خانه می شود. حتما هر دست مبلی که در منزل شما وجود دارد بصورت کاملاً جداگانه و تفکیک شده چیده شود. مبل سلطنتی و مبل کلاسیک بصورت جداگانه چیدمان شوند.

استفاده از فرش با اندازه نامناسب

فرش باید فضای مبل ها را تا جایی که چند سانتیمتر از آن از پایه های جلویی مبل رد شود پوشش دهد. به طوری پاهای افراد وقتی روی مبل می نشینند روی فرش قرار گیرد.انتخاب یک فرش بزرگ به طوری که یک ست مبلمان و میز ناهارخوری روی آن جا شود نیز اشتباه است.

در نظر نگرفتن  مسیر رفت و آمد

باید هنگام چیدن مبلمان خانه تان مسیر رفت و آمد را در نظر بگیرید بصورتی که افراد برای رفت و آمد کردن یا نشستن نخواهند از جلوی دیگران عبور کنند، و یا به مبلمان  یا وسایل چیده شده در منزل بخورند، چیدمان مبلمان باید به گونه ای باشد که افراد بدون مزاحمت و سختی امکان رفت و آمد داشته باشند.

نبود نور کافی در منزل

وجود نور یکی از نکته های اصلی و در عین حال ساده است که گاهی به راحتی از آن غافل می شویم و حتی با انتخاب بهترین ها، بهترین نتیجه را به دست نمی آوریم. در چیدمان مبلمان منزل خود به نور و میزان روشنایی بسیار دقت کنید.

مثلا برای چیدمان مبلمان پذیرایی قسمت پرنورتر خانه انتخاب مناسب تری است. برای فضای استراحت روزانه و کاناپه و مبلمان راحتی فضاهای با نور متوسط و کم مناسب تر هستند.

بیش از حد هماهنگ بودن وسایل

از دیگر اشتباهات در چیدمان دکوراسیون این است که افراد همه وسایل خانه را  از یک رنگ و یک مدل انتخاب می کنند. اما بهتر است برای ایجاد تنوع و زیبایی بیشتر طرح و رنگ ها را با هم ترکیب کنید.

لازم نیست همه میز عسلی‌ها یک شکل باشند یا این که تمام مبل ها از یک رنگ و یک مدل باشند. نیازی نیست مبل نئو کلاسیک شما همرنگ پرده های سالن باشد، معمولاً وسایل شما از یک طیف رنگی باشند زیباتر است.

انتخاب مبل با رنگ تیره برای فضای کوچک

برای اتاق هایی که سقف کوتاه و فضای کوچک دارند مبلمان رنگ تیره انتخاب نکنید زیرا سبب می شود که فضا کوچک تر و شلوغ تر به نظر برسد از  مبلمانی با رنگ خنثی و روشن استفاده کنید تا فضای خانه بزرگتر و روشن تر بنظر برسد.

نکاتی که باید برای چیدمان مبل رعایت کرد

 

سخن پایانی:

 گاهی بدون توجه به اینکه در هنگام ورود و یا رفت و آمد چه نمایی از اتاق نشیمن دیده می شود فقط به فکر زیبایی نما در هنگام نشستن هستیم. در حالی که نمای اتاق نشیمن  و پذیرایی باید چه در هنگام رفت و آمد و چه در هنگام نشستن باید زیبا باشد. پس چیدمان مبلمان را از تمام جهات بررسی کنید.

تنها با رعایت همین نکات ساده است که می توانید خانه ای زیبا و شیکی بسازید که نظر هر مهمانی را جلب کند. به طرح ها و رنگ‌ها دقت کنید و با انتخاب مناسب فضای دلنشینی برای آسایش خود فراهم کنید.

برای خرید مبل استیل جدید از تولیدی و یا خرید مبل کلاسیک به قیمت تولیدی و اینکه خیالتان از بابت کیفیت و طرح هم راحت باشد پیشنهادما به شما خرید مبل استیل جدید و یا  خرید مبل کلاسیک شیک از کارگاه تولیدی مبل استیل پالو سانتو است.

برای ارتباط با کارگاه تولیدی مبلمان پالو سانتو می توانید با شماره 09131181889 تماس بگیرید و طرحهای مختلف مبلمان این مجموعه را ببینید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست