تفاوت مبل استیل و کلاسیک

تفاوت مبل استیل و کلاسیک
1,103
مقالات
بدون دیدگاه

معمولا در صنعت مبلمان و دکوراسیون، سه نوع مبل متداول است: مبل استیل یا سلطنتی، مبل راحتی و مبل کلاسیک.
این دسته بندی و نامگذاری هم در ادبیات عمومی افراد و هم در بین متخصص های و کارگاه های  تولیدی مبل ، متداول استفاده می شود البته یک مدل و دسته بندی دیگر نیز در سال های اخیر معرفی شده است تحت عنوان مبل های نئو کلاسیک. تقریبا درک و تعریف  مشخصی از مبل راحتی وجود دارد و به سادگی از دو گروه دیگر یعنی مبل استیل و مبل کلاسیک قابل تفکیک می باشد.

در این مقاله، ما در تیم تحریریه پالو سانتو سعی کرده ایم دو تا از محبوب ترین سبک های مبلمان در ایران، یعنی مبل استیل و کلاسیک که بسیار نزدیک به همدیگر هستند را معرفی کنیم و تفاوت ها و شباهت های آن ها را با شما به اشتراک بگذاریم و به همه سوالات شما از جمله “تفاوت مبل استیل و کلاسیک در چیست؟” پاسخ دهیم با این هدف که بتواند راهنمای خوب و حرفه ای برای شما عزیزان در تصمیم گیری برای خرید مبلمان استیل جدید یا کلاسیک منزلتان باشد.

معرفی مبل استیل

در ابتدا باید بگوییم که مبل استیل، همان مبل سلطنتی است و از ویژگی مبل های استیل، در مقایسه با مبل های کلاسیک و خصوصا راحتی، منبت کاری و کنده کاری های منحصر به فردی است که بر روی این مبلمان ها انجام می شود و این منبت کاری ها تفاوت قابل توجه ای را بین این نوع مبلمان و سایر مبلمان ها ایجاد می کند.

هنگام خرید مبلمان استیل یا کلاسیک  بهتر است نکاتی ذیل را در نظر بگیرید:

  •  توجه به متراژ فضای خانه
  • توجه به ارتفاع سقف
  • انتخاب فرش متناسب با طرح و رنگ پارچه مبل
  • انتخاب پرده مناسب که با پارچه مبلی شما همخوانی داشته باشد.

برای خرید مبل کلاسیک به قیمت تولیدی ما یه شما مجموعه تولیدی مبلمان پالوسانتو را معرفی می کنیم.

تفاوت ما بین مبل استیل و مبل کلاسیک

خیلی از افراد تشخیص نمی دهند که تفاوت هایی بین مبل استیل و کلاسیک وجود دارد و این دو را با هم اشتباه می گیرند، اما  بین این دو دست مبل تفاوتهای وجود دارد و به علت همین تفاوتهاست که این مبل ها به دو دسته تقسیم بندی شده اند.

مردم بنا به سلیقه خود، سراغ یکی از انواع مبل می‌روند. بشترین رقابت،  میان  دو نوع مبل استیل و کلاسیک است که دلیل اصلی، شباهت‌هایی است که این دو مبل به‌هم دارند. اما تفاوت‌ها هم کم نیست. در ذیل به تفاوتها می پردازیم:

مهمترین تفاوتهای مبل کلاسیک و استیل

منبت کاری های زیاد و ظریف

در هر دوی این نوع مبلمان منبت کاری های وجود دارد ولی منبت و طرح هایی که روی مبل کلاسیک وجود دارد خیلی ساده تر از مبل استیل است. در مبل های استیل کنده کاری ها و طرح ها خیلی ظریف تر و پیچیده تر از مبل کلاسیک است. مبل‌های سلطنتی علاوه بر تاج مبل که مهمترین قسمت برای نقش زنی و منبت کاری است، دسته‌ها و پایه‌ها نیز دارای نقش و نگار و منبت کاری شده می‌باشند، اما مبل‌های کلاسیک اینگونه نیستند به علت حجم چوب کمتری که نسبت به مبل‌های استیل دارند، طرح و نقش مبنت کمتر، و ساده‌تری  دارند.

استفاده از چوب بیشتر

در مبل استیل از چوب خیلی بیشتری نسبت به مبلمان کلاسیک استفاده میشود .حجم چوب به کار رفته در مبل‌های استیل یا سلطنتی بسیار زیاد بوده و طبیعتاً این حجم چوب باعث وزن زیاد ست مبلمان استیل  می‌شود، اما مبل کلاسیک اینگونه نیست و به نسبت از حجم چوب کمتری در طراحی و ساخت آن استفاده شده است و نسبت به مبلمان استیل از حجم و وزن کمتری برخوردار بوده و جابه جایی و حمل و نقل آسان‌تری دارند.

تعداد مبلمان

 معمولاً مبلمان کلاسیک در ست‌های ۷ نفره و به صورت یک کاناپه سه نفره، دو مبل تک نفره و دو صندلی میزبان عرضه می‌شود، اما مبلمان استیل یا سلطنتی در ست‌های ۹ نفره و به صورت یک کاناپه سه نفره، چهار عدد مبل تک نفره و دو صندلی میزبان عرضه می‌شوند، در واقع ست‌های مبلمان استیل نسبت به ست‌های مبلمان کلاسیک دو عدد مبل تک نفره بیشتر دارند.

قیمت بالاتر، وزن بیشتر، ارتفاع بلندتر، و داشتن تاج

از تفاوتهای دیگری که مبل استیل با مبل کلاسیک دارد قیمت بالاتر، وزن بیشتر، ارتفاع بلندتر، و داشتن تاج است . مبلمان سلطنتی بعلت استفاده از چوب بیشترمنبت کاری ظریف و زیادتر قیمت و وزن بالاتری نسبت به مبلمان کلاسیک دارد.

در آخر اینکه

اگر به دنبال شناخت و کسب اطلاعات کامل از مبل کلاسیک و استیل هستید دو مقاله تیم پالو سانتو را مطالعه بفرمایید به شما قول می دهیم از کاملترین و کاربردی ترین مطالب آگاه شوید:

  1. مبل کلاسیک چیست؟
  2. راهنمای خرید مبل سلطنتی

گروه تولیدی مبل پالوسانتو تولید کننده و پخش کننده انواع مبل استیل، مبل کلاسیک، مبل نئو کلاسیک و  مبل مدرن می باشد تمامی این محصولات را می توانید به قیمت تولیدی و در ضمن با کیفیت عالی و تضمین شده و بروز ترین مدل مبلمان با خیالی راحت،از فروشگاه مبل پالو سانتو خریداری نمایید. برای اطلاع از قیمت تولیدی مبل استیل و قیمت مبل کلاسیک در کارگاه با تولیدی مبل استیل در اصفهان (مبل پالو سانتو) تماس حاصل فرمایید.

 

 

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست