انتخاب کوسن برای مبل کلاسیک و استیل

انتخاب کوسن برای مبل استیل و کلاسیک
459
مقالات
بدون دیدگاه

هنگام خرید مبلمان باید برای مبلی که میخریم کوسن هم انتخاب کنیم در ظاهر کار ساده ایست اما واقعا اینطور نیست.بیش از هزاران نوع طرح و رنگ کوسن در بازار وجود دارد، اما ما فقط چهار تا پنج عدد را از بین این همه مدل می‌خواهیم.

برای انتخاب کوسن، در قدم اول باید به سبک دکوراسیون ، و مبلمان خود توجه کنید. اگر مبلمان شما کلاسیک یا استیل است، دست شما برای انتخاب کوسن برای مبل کلاسیک و سلطنتی بسته‌تر است. اغلب افراد برای  کوسن مبل کلاسیک، از پارچه خود مبلمان کمک می‌گیرند. این یعنی هنگام خرید مبل، باید از تولیدی مبل خود بخواهید که برایتان کوسن بدوزد.با انتخاب کوسن مناسب می‌توانید فضا را صمیمی و دلپذیر نشان دهید.

کوسن سلطنتی نه تنها به خودیِ خود زیباست بلکه در افزایش کلاس و شیک بودن کاناپه های سلطنتی هم بسیار موثر است.

علت استفاده از کوسن برای مبل استیل و سلطنتی

  1. به عنوان اکسسوری تزیینی در راستای طراحی دکوراسیونی جذاب‌تر

کوسن مبل استیل یا کلاسیک یکی از متعلقات این نوع مبلمان به شمار می‌رود که در کنار جلوه بخشیدن به مبل استیل و کلاسیک زیبایی خاصی نیز با خود به همراه دارد. باید به شما بگوییم کلیدی‌ترین قطعه در مبل‌ها کوسن‌هایشان به شمار می‌روند. اگر کار بی‌کیفیت باشد، نشان از بی کیفیتی فوم، پارچه و چوب به کار رفته در مبل دارد و بالعکس. کوسن مرغوب نشان از متریال و جنس با کیفیت در زمان ساخت مبلمان نیز دارد. چرا که معمولا کوسن نیز همراه با مبلمان ساخته می‌شود.

2. فراهم کردن شرایط راحتی بیشتر در هنگام استفاده از مبل

به دلیل سفت و خشک بودن مبل کلاسیک و مبل استیل نسبت به مبل راحتی و با توجه به طرح و مدل آنها، استفاده از کوسن به شدت بجا و درست خواهد بود. راحتی و نرم بودن مدلهای مختلف کوسن  می تواند خشکی و سفتی اینگونه کاناپه ها را خنثی کرده و استفاده از آن را لذت بخش تر از قبل کند به همین دلیل توصیه می شود در همان روز خرید مبل استیل از تولیدی  یا فروشگاه , و  خریدی به قیمت تولیدی حتماً کوسن کاناپه را نیز خریداری کنید.

هنگام انتخاب کوسن برای مبل کلاسیک یا استیل به چه نکاتی توجه کنیم؟

در هنگام انتخاب کوسن برای مبل کلاسیک یا استیل  نیز هرچند در نگاه اول، امر ساده و پیش پا افتاده ای به نظر می آید،اما قواعد و قوانین خود را دارد و  باید به این قواعد توجه کرد.

  • انتخاب رنگ کوسن

انتخاب رنگ کوسن یکی دیگر از چالش های مهم هنگام خرید مبل می باشد و انتخاب کوسن و رنگ آن برای مبل استیل و کلاسیک خود پروسه ای چالش دار است چرا که انتخاب رنگ و مدل کوسن در زیبایی ست مبلمان بسیار موثر است.

برای انتخاب رنگ کوسن،می توانید به این سه طریق عمل کنید:

  • انتخاب رنگ‌های مکمل
  • انتخاب رنگ‌های هم‌تناژ
  • انتخاب رنگ‌های جیغ‌تر  برای مبلمان با رنگ خنثی

رنگ‌های خنثی در اصطلاح رنگ شناسی به جفت رنگ‌هایی گفته می‌شود که ترکیب آن‌ها با هم، یک رنگ خنثی (طیفی از خاکستری، سفید یا مشکی) را می‌سازد.  استفاده از این رنگ‌ها کنار یکدیگر، تعادل بصری و هارمونی ایجاد می‌کند.

رنگ‌های مکمل به این شرح اند:

  • آبی و نارنجی
  • زرد و بنفش
  • سبز و قرمز

استفاده از رنگ‌هایی با طیف رنگ‌های ذکر شده در کنار هم، می‌تواند مناسب باشد.

  • توجه به اندازه کوسن

اندازه کوسن نیز از آن مواردی است که به خصوص اگر تصمیم به  خرید از تولیدی مبل کلاسیک  آنهم خرید مبل کلاسیک شیک دارید، حتما باید به آن توجه کنید.  مبلمان کلاسیک القاگر حس رسمی بودن است؛ درحالی که کوسن از ابتدا برای راحتی بیشتر طراحی شده است.

البته این بدان معنا نیست که هرگز نباید از کوسن برای مبل کلاسیک یا استیل استفاده کرد؛ اما باید در نظر بگیرید هنگام انتخاب کوسن برای مبل کلاسیک یا استیل ، سعی کنیدبادقت عمل کنید. مثلا اینکه انتخاب کوسن با اندازه بزرگ برای این سبک از مبلمان چندان مناسب نیست.

به طور کلی الزامی وجود ندارد که همه کوسن‌هایی که برای مبل انتخاب می‌کنید، هم‌اندازه باشند. می‌توانید چند کوسن در سایز متفاوت خریداری کنید.

در واقع برای برقرار کردن تعادل بصری در هر زمینه‌ای، باید به رعایت مجموعه‌ای از نکات، شامل رنگ شناسی، ترکیب مناسب بافت‌های مختلف در کنار هم، انتخاب طرح و سبک مناسب و … توجه کرد.

  • توجه به شکل کوسن

امروزه انواع مختلفی کوسن با طرح و شکل های مختلف وجود دارد (مربع، گرد،مستطیل، بیضی). هر مبلی کوسن خود را می‌طلبد. در این بین با توجه به این که مبلمان استیل کلاسیک بیشتر جنبه تشریفاتی دارند و برای مراسم و میهمانی‌های رسمی بسیار مناسب هستند، کوسن آن‌ها نیز بایستی کاملا مناسب با شرایط و مخصوص یک چیدمان محیط رسمی و تشریفاتی انتخاب شود. شکل و طرح مربع بسیار پر طرفدارتر است اما انتخاب شکل کوسن سلیقه ای ایست و شما می توانید ترکیبی از اشکال مختلف را روی کاناپه خود بچینید.

کوسن با طرح سنتی

کوسن سنتی انتخاب برای مبل استیل و کلاسیک

کوسن سنتی برای تغییر حال و هوای خانه و روحیه بخشیدن به خانواده بسیار مناسب است. همچنین به کمک کوسن ها می توان هارمونی بسیار بهتری با مبلمان و سایر لوازم خانه مثل فرش ها ایجاد کرد. اینگونه کوسن ها معمولاً از طرح هایی ناب که ما را به فرهنگ و سنن گذشتگان متصل می کند استفاده کرده و اصالت را به رخ می کشند.

البته در این روزها با ترکیب مدرنیته و سنت در کنار هم به طرح هایی بسیار ناب در تولید کوسن های سنتی دست یافته ایم که می توان زیبایی مدرنیته را با جذابیت سنت درآمیخت و طرحی نو ایجاد کرد، طرحی که در بهتر و زیباتر شدن تولید نهایی کوسن ها بسیار موثر بوده است.

قیمت کوسن برای مبل کلاسیک و استیل

قیمت کوسن با متریال استفاده شده در آن رابطه مستقیم دارد و طبیعتا هر چه جنس پارچه و سایر قسمت آن‌های با کیفیت‌تر باشند، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

انتخاب جنس کوسن ها برای استفاده در کنار کاناپه سلطنتی می تواند با در نظر گرفتن جنس خود کاناپه باشد به این معنی که هیچ اشکالی ندارد اگر جنس کاناپه از پارچه بود کوسن ها را از جنس چرم انتخاب کنید و یا بالعکس؛ استفاده از هر کدام از این روش ها درست، زیبا و جذاب خواهد بود.

درانتخاب کوسن برای مبل استیل یا کلاسیک،کوسن پارچه ای بهتر است یا کوسن چرم؟

کوسن کاناپه پارچه ای معمولاً دوام بیشتر و راحتی بیشتری در استفاده دارد و نگرانی از بابت زخمی شدن و خش افتادن نخواهد داشت اما کوسن  چرمی به دقت بیشتری در استفاده نیاز دارد تا زخمی و از کار افتاده نشود؛ اما با زهم می گوییم که  بستگی به نظر و سلیقه شما دارد و بهترین، همانی ست که شما انتخاب می کنید.

در آخر توصیه ما به شما این است که:

برای خرید مبل سعی کنید از تولیدی یا فروشگاه معتبر و بروز خرید خود را انجام دهید و قبل از خرید مبل اطلاعاتی نسبت به مدل مبلمان مورد نظر خود بدست آورید تا خریدی هوشمندانه داشته باشید.

مجموعه تولیدی مبل پالوسانتو برای خرید با کیفیت ترین و بروز ترین مدل مبلمان پیشنهاد ما به شماست که با خیال کاملا راحت خرید خود را انجام دهید.

شرکت تولیدی  مبل پالو سانتو تولید کننده انواع مبل استیل، کلاسیک، نئو کلاسیک و مدرن می باشد و دارای شعب متفاوت در سراسر کشور است. اگر بدنبال خرید مبل استیل در اصفهان و یا هر شهر دیگری  و یا  حتی خرید مبل استیل جدید هستید براحتی میتوانید سفارش خود را در فروشگاه مبل پالو سانتو ثبت کنید. و خریدی مطمن از نظر کیفیت و زیبایی و قیمت مبل داشته باشید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست