چگونه چوب مبل استیل را تمیز کنیم؟

چگونه چوب مبل استیل یا سلطنتی خود را پاک کنیم؟
2,070
مقالات
بدون دیدگاه

تمیز کردن چوب مبل استیل یکی از سخت ترین کارهایی ست که هر کسی در خانه اش انجام می دهد. مبل استیل بخاطر داشتن منیت کاری زیاد نسبت به بقیه سبک مبلمان، تمیز کردن چوبش سخت تر است چرا که گرد و خاک در لابلای کنده کاریهای چوب مبل استیل می نشیند و تمیز کردنش صبر و حوصله زیادی میخواهد.

ما در تیم تحریریه شرکت تولید و پخش مبل استیل پالو سانتو با نوشتن این مقاله میخواهیم شما راحت تر چوب مبل استیل خود را تمیز کنید.

تمیز کردن چوب مبل استیل

برای تمیز کردن چوب مبلمان استیل یا سلطنتی خود سعی کنید برنامه داشته باشید و هر ازچند وقتی با یک دستمال نرم و تمییز عمل گرد گیری مبلمان خود را انجام دهید،اگر این کار را بکنید هیچ وقت دچار زحمت فراوان تمیز کاری نمی شوید همانطور که گفته شد مبل استیل بعلت نقش و نگار و کنده کاری ظریف و زیاد تمیز کردن چوبش نسبت به بقیه مبلمان ها سخت تر است.

 مراحل تمیز کاری چوب مبل سلطنتی

  1. گرد گیری
  2. لکه زدایی چوب مبل
  3. تمیز کردن با شوینده ها و تمییز کننده های مناسب چوب و یا براق کننده های چوب

گرد گیری چوب مبل:

گرد گیری و از بین بردن لکه از روی چوب مبل

برای گرد گیری مبل از پارچه نرم و بدون پرز استفاده کنید، چرا که پارچه زبر و خشن بر روی چوب مبل شما خش می اندازد. اگر با پارچه خشک گرد و خاک از روی بخش چوبی مبل شما پاک نشد، می توانید پارچه را کمی مرطوب کنید و حتمن آب پارچه را بخوبی بگیرید که چوب مبلمان استیل شما آسیب نبیند.

برای تمییز کردن قسمتهایی که در لابلای منبت کاری مبل و گلهای ریز مبل است هم میتوانید از مسواکی با برس نرم و یا گوش پاکن  و یا قلمو مناسب استفاده نمایید.

هنگام گرد گیری و کلا تمییز کردن مبلمان حتمن دستکش پارچه ای بپوشید تا جای انگشتانتان بر روی چوب مبل نماند.

لکه زدایی چوب مبل:

از بین بردن لکه و یا هرچیز دیگری که به چوب مبل چسبیده شده است مثل کاغذ چسب مایع شکلات و……. کار سختی است و باید کاملا بادقت و حوصله انجام گردد. هیچ وقت برای کندن چیزی که روی چوب مبل سفت شده است از وسایل نوک تیز مثل چاقو و یا موارد اینچنینی استفاده نکنید زیرا که امکان آسیب به چوب و رنگ مبل زیاد است و به احتما زیاد مبل شما مخدوش شده و رنگ آن قسمت کنده میشود.

پاک کردن کاغذ سفت شده از روی چوب مبل

اگر چیزی مثل کاغذ بر روی چوب مبل استیل شما چسبیده ابتدا چند قطره روغن روی ان بریزید و اجازه دهید نرم شود و بعد بافشار دست و یک دستمال نرم آنرا از روی مبل خود پاک کنید

پاک کردن لکه شکلات از روی چوب مبل

برای پاک کردن شکلات هم از دستما مرطوب که به شوینده آغشته است استفاده کنید و از قسمت بیرونی لکه شروع به پاک کردن کنید. اگر خیلی سفت و خشک بود اجازه دهید تا در اثر رطوبت دستمال کمی نرم شود.

پاک کردن چسب مایع از روی چوب مبل

برای پاک کردن چسب قطره ای از روی چوب مبل هم میتوانید از چند قطره استون استفاده کنید و سپس با دستمال ناحیه را تمییز کنید . البته اگر از کیفیت رنگ و چوب مبل استیل خود اطمینان ندارید اینکار را در قسمت های داخلی مبل که در دید نیست امتحان کنید.

پاک کردن رنگ ماژیک از روی چوب مبل

برای پاک کردن رنگ ماژیک از روی چوب مبلمان استیل مخصوصا اگر چوب مبلتان سفید رنگ است، پنبه را به استون آغشته کنید و بر روی لکه بکشید.

تمیز کردن لکه سفید از روی چوب مبل

تمیز کردن لکه از روی چوب مبل با استفاده از خمیر دندان

اگر لکه های سفید بر روی چوب مبلمان شما نقش بسته بود با کمی خمیر دندان و دستمال مرطوب براحتی آن را پاک کنید.

تمیز کردن با شوینده مناسب و براق کننده چوب مبل استیل

براق کردن چوب مبل استیل با اسپره مخصوص

امروزه در بازار اسپره های تمییز کننده چوب با برند های متفاوتی وارد بازار شده است شما بعاز گرد گیری سطحی و لکه زدایی می توانید از انها استفاده کنید اما همانطور که گفته شد همیشه موقع استفاده از مواد شیمیایی، ابتدا بروی گوشه ای از مبل که در دید نیست ان را امتحان کنید.

و بسته به نوع جنس چوب مبلمان استیل خود میتوانید از پارافین (بهتر است سالی دو یا سه بار فقط استفاده کنید) و یا روغن جلا مبلمان خود را برق بیندازید. پارافین خش روی چوب را می پوشاندو مبل شما را براق میکند.

استفاده از روغن پارفین و روغن جلا برای براق کردن چوب مبل

محلول های خانگی برای پاک و براق کردن چوب مبل استیل

روشهای زیادی وجود دارد اما توصیه ما به شما باز امتحان اولیه محلول است.

  • مخلوط روغن نارگیل و آبلیمو
  • مخلوط اب پرتغال و روغن زیتون
  • استفاده از مخلوط سرکه سفید و آب برای لکه زدایی

در آخر:

اگر شما بصورت دوره ای مبلمان خود را گرد گیری کنید و حتی بر روی انها جارو برقی بکشید هیچ وقت انجام مراحل بعد برای شما پیش نمی آید. دوستان اگر قصد خرید مبل استیل در اصفهان را دارید که مستقیما میتوانید از کارخانه پالو سانتو واقع در خیایان امام خمینی، خیابان بسیج خرید خود را انجام دهید یا در هر شهر دیگری که هستید میتوایند به یکی از نمایندگان پالوسانتو مراجعه کنید یا با خرید انلاین، با ضمانت و به صورت حمل رایگان مبل خود را در هرجایی از ایران درب منزل تحویل بگیرید

مبل پالو سانتو تولید کننده انواع مبل کلاسیک شیک و جدید، مبل مدرن، مبل نئو کلاسیک شیک و مبلمان استیل راحت است،  با خرید مستقیم مبل از تولیدی شما در هزینه و کیفیت مبلی که میخرید سود بسیار کرده اید.برای دیدن نمونه کار بیشتر از بخش گالری مبلمان پالو سانتو دیدن فرمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست