چگونگی انتخاب رنگ فریم مبل استیل

چگونه رنگ چوب مبل خود را انتخاب کنیم
4,534
مقالات
بدون دیدگاه


این روزها با تنوع فراوانی که در بازار مبلمان هست، جدا از انتخاب سبک مبلمان، ممکن است در انتخاب رنگ مبل جدید هم دچار تردید شده باشید. یا شاید تصمیم داشته باشید که مقرون به صرفه‌تر عمل کرده و فقط رنگ چوب مبل استیل و یا مبل کلاسیک منزل‌تان را عوض کنید! اینجاست که دانستن نکاتی درباره انتخاب بهترین رنگ مبل، برای شما ضروری است.

یکی از پارامتر های مهمی که در هنگام خرید مبل استیل بعد از انتخاب مدل مبل، شما را به خود جذب می کند، رنگ مبل استیل می باشد. از مشخصه های مبل استیل چوب منبت کاری شده همراه با پارچه مخمل با طرح ها و نقش و نگار های جذاب است و از همین جهت رنگ مبلمان استیل در جذابیت آن بسیار موثر است.

رنگ مبل استیل وابسته به رنگ فریم و رنگ پارچه ی آن است و هماهنگی این دو عامل باعث می شود که مبل استیل بسیار چشم نواز شود. اگر شما هم برای انتخاب رنگ مبل استیل از حساسیت خاصی برخوردار هستید و می خواهید مبل استیلی که خریداری می کنید با دکوراسیون منزلتان هماهنگ باشد، مطلب ما را کامل بخوانید.

چرا رنگ مبلمان استیل مهم است؟

گاهی افراد قصد تغییرات در سیستم دکوراسیون منزل دارند مبلمان جز اصلی این دکوراسیون است و از طرفی خیلی مایل به صرف هزینه زیاد برای این کار نیستند و نمی خواهند خرید مبل استیل جدید داشته باشند پس بهترین کار این است که با کمی تغییر در رنگ مبلمان یا حتی کمی براق کردن سطح چوبی آن، جلوه ای تازه به منزل و دکوراسیون داخلی آن ببخشند و زیبایی و تنوع را به خانه خود بیاورند.

رنگ فریم و پارچه مبلمان استیل، تنوع زیادی دارد اما خیلی‌ها این مبلمان را با رنگ طلایی یا قهوه‌ای می‌شناسند. برای این‌که چیدمان خانه زیبا و چشم‌نواز باشد و زیبایی مبل به چشم بیاید، لازم است طوری رنگ‌بندی‌ها را انتخاب کنید که با اجزای دیگر خانه‌تان هماهنگی داشته باشد و چشمتان را خسته نکند.

اهمییت انتخاب رنگ برای فریم یا چوب مبل استیلدر گذشته انتخاب‌ها بسیار محدود بودند و اکثر کسانی که مبل  استیل در منزل داشتند، به رنگ طلایی، سفید، یا قهوه‌ای بود. اما امروزه، طراحان مبل از رنگ‌های متنوعی استفاده می‌کنند و دست مشتریان برای انتخاب مبل با توجه به سلیقه و دکور منزلشان باز است.

نکات مهم هنگام انتخاب رنگ چوب مبل استیل

  1. یکی از جدیدترین رنگ های  چوب مبل استیل رنگ سفید و صدفی و استخوانی است که بسیار هم طرفدار دارد.
  2. برای خانه هایی که بیشتر حالت اسپرت تر دارند بهتر است چوب مبل استیل سفید رنگ باشد.
  3. در انتخاب چوب مبل استیل به جنس و کیفیت آن هم توجه نمایید. بهتر است از چوب گردو و راش باشد.
  4. انتخاب چوب مبل استیل طلایی برای خانه هایی که بیشتر دکوراسیون اشرافی دارند، مناسب است.
  5. هنگام انتخاب رنگ چوب مبل استیل، به دیگر اجزای اتاق نشیمنتان توجه کنید.  مثل رنگ کمد‌ها، فرش، پرده و رنگ دیوار یا کاغذ دیواری و…
  6. در حالی‌که برخی از رنگ‌های مبل استیل حالت نیمه اشرافی دارند، اما به‌طور کلی،  انتخاب مبل استیل مناسب منازلی با دکور اشرافی یا تجملی است بنابراین اگر دکور خانه‌تان حالتی غیررسمی دارد، شاید استفاده از این مبل‌ها نتیجه‌ی مد نظرتان را به بار نیاورد.

اگر میخواهید در خرید مبل استیل جدید و انتخاب طرح و رنگ مبل سلطنتی خود بهترین  باشید و حرفه ای خرید کنید. و بعد از خرید، درست و مطابق با اصول  دکوراسیون مبلمانتان را در منزل چیدمان کنید به شما توصیه میکنیم حتما مقاله راهنمای خرید مبل سلطنتی و چگونه مبلمان منزل را چیدمان کنیم را مطالعه بفرمایید.

انواع رنگهای بکار رفته در مبلمان استیل

همانطور که گفتیم رنگ برای مبل به همان اندازه اهمیت دارد که یک نما برای ساختمان مهم است به هر اندازه که زیبایی رنگ یک مبل زیبا و چشم نواز باشد به همان اندازه در روحیه فرد موثر است.

در ذیل به معرفی انواع رنگهای چوب مبل استیل می پردازیم:

رنگ فندقی گردویی فریم مبل استیل

رنگ فندقی در فریم مبل استیل بسیار پرطرفدار است

این دو نوع رنگ جز رنگ های بسیار پر کاربرد در صنعت مبلمان می باشند و زمانی که در مبلمان از این نوع رنگ ها استفاده میشود کالای رنگ شده بسیار زیبا جلوه میکند . معمولا از این پرده رنگ در مبلمانی استفاده میشود که رنگ آنها را پوششی نمی کنند  به عبارت دیگر در این نوع رنگ ها خطوط چوب نمایان است که زیبای کالای چوبی را دو چندان میکند .

رنگ طلایی فریم مبل استیل

فریم رنگ طلایی در مبلمان استیل و کلاسیک

این رنگ امروزه طرفداران زیادی را به طرف خود سوق داده که خود این رنگ نیز دارای انواع مختلفی می باشد  معمولا این رنگ مبلمان را سلطنتی تر جلوه می دهد  در ضمن با این رنگ انواع مختلفی ازپارچه را میتوان ست کرد که از برترین خصوصیات انتخاب این رنگ  همین نکته میباشد . قبل از پاشیده شدن این رنگ از بتونه گل ماش به عنوان آستر استفاده میکنند .

نوعی دیگر این رنگ ورق طلا می باشد که جلای بیشتری از رنگ دارد و طبیعتا زیبایی آن نیز بیشتر است . برای استفاده از این رنگ بعد از پاشیدن آستر ها یک لایه از رنگ طلایی پاشیده میشود و در نهایت آن را با ورق طلا می پوشانند.

فریم طلایی مناسب برای فضاهای بزرگ است. این رنگ در فضاهای بزرگ، بسیار اشرافی به نظر می آید و جلوه ی خیلی جذابی به دکوراسیون منزل شما می بخشد. به دلیل آن که رنگ طلایی در مبل استیل کمی فضا را دچار شلوغی می کند، در صورت داشتن فضایی بزرگ، برای دکوراسیون منزلتان توصیه می شود.

رنگ سفید فریم مبل استیل

فریم رنگ سفید در مبلمان کلاسیک و استیل

این رنگ جز رنگهای پوششی محسوب می شود و مدت زیادی نیست که از این رنگ در صنعت مبلمان  استفاده می شود و این رنگ حالت مدرن تری به مبلمان داده و آن ها را از حالت کلاسیک خارج کرده است . رنگ سفید برای مبل استیل پر طرفدار شده، و خواهان زیادی دارد.

از دلایلی که می توان این رنگ را پر طرفدار دانست این است که رنگ سفید با مبل استیل بسیار همخوانی زیبایی دارد و از جهت دیگر باعث می شود تا با دیگر رنگ های موجود در دکوراسیون منزل به خوبی هماهنگ شود و باعث می شود که دکوراسیون از حالت کلاسیک و تجملاتی کمی فاصله گرفته و جلوه ی اسپرت و مدرنی به فضای دکوراسیون ببخشد.

از جمله رنگ هایی که برای پارچه ی مبل استیل با فریم سفید استفاده می شود رنگ سورمه ای می باشد که جذابیت خاصی به مبل می بخشد. اما اگر برای مبلمان رنگ سورمه ای را نمی پسندید می توانید از پارچه هایی با رنگ روشن برای مبل استیل سفید رنگ استفاده نمائید.

رنگ صدفی فریم مبل استیل

امروزه خریداران مبل گرایش زیادی نسبت به رنگ صدفی دارند زیرا که زیبایی و جلوه این رنگ منحصر به فرد است و دکوراسیون را بسیار شکیل و لوکس میکند. در صورتی که دکور خانه‌تان حالت تجملی ندارد یا فضای خونه کوچک است، این مبل بسیار مناسب است و ظاهر غیر رسمی دارد.  برای انتخاب رنگ پارچه مبل صدفی، دست شما باز است و با همه رنگ ها به ویژه رنگ های خنثی و کرم صورتی و گلبهی بسیار زیبا می شود.

رنگ چوب فریم مبل استیل

یکی از شیکترین رنگها که همیشه مورد توجه است و مد است رنگ خود چوب است. این رنگ هیچ وقت خسته کننده نمی شود.

رنگ قهو ه ای فریم مبل استیل

در قدیم از رنگ فریم قهوه ای برای مبل کلاسیک استفاده می شد و امروزه نیز همچنان طرفداران خاص خودش را دارد. مبل استیل با فریم قهوه ای، برای فضاهای رسمی بسیار ایده آل می باشد. نکته ای که بهتر است به آن توجه کنید، انتخاب رنگ پارچه ی آن است. به دلیل رنگ قهوه ای که فریم مبل دارد، بهتر است از پارچه ای با رنگ روشن استفاده کنید.

فریم یا چوب قهوه ای در مبل استیل

ترکیب رنگ قهو ه ای و رنگ روشن  باعث جذابیت خاصی در محیط می شود و از طرفی دیگر فضا را بازتر می کند. برای تنوع می توانید تنها در کاناپه ی این مبلمان از پارچه ی طرح دار استفاده نمایئد.

مبل استیل با فریم شامپاینی

شامپاینی یکی از رنگ‌هایی است که جدیدا خیلی‌ها به آن توجه می‌کنند و این رنگ را می‌شناسند. شامپاینی  ترکیبی است از سه رنگ طلایی، کرمی و صورتی. هر کدام از این سه رنگ که کم و زیاد شوند، طیف متفاوتی از شامپاینی را خواهید داشت. در ضمن، اگر دنبال مبل استیل براقی بودید اما نمی‌خواستید از طلایی استفاده کنید، شماپاینی می‌تواند جایگزین مناسبی باشد.

مزایا و معایب روکش ورق طلا در مبل استیل

مزایا و معایب استفاده از ورق طلا در فریم مبل استیل و مبل کلاسیک

ورق طلا ضخامت بسیار نازکی دارد در حد میلیون در میل ضخامت دارد. این نوع ورق ها قابلیت نصب بر روی هر نوع سطح صافی را دارد. و در ۷ رنگ موجود است که بیشتر آنها به رنگ طلایی کار میشود.

  1. ورق طلا نسبت به رنگ طلایی از شفافیت بالایی برخودار است.
  2. ماندگاری بالایی دارد.
  3. همیشه شفاف می ماند و به هیچ وجه در شرایط جوی رنگ عوض نمی کند.
  4. نگهداری ورق طلا نسبت به رنگ طلایی بسیار سخت تر است و از رنگ طلایی ضعیف تر است.
  5. برای چسباندن ورق طلا از چسب مخصوصی استفاده میشود.
  6. از لاک مخصوص برای دوام بالای ورق استفاده شود.
  7. ورق طلا بیشتر برای مبلمان خاص استفاده میشود چون قیمت آن دو تا سه برابر از رنگ طلایی است و بسیار برای رنگ کار وقت گیر است.
  8. درست است ورق طلا شفاف است و همیشه ماندگار  اما رنگ طلایی دوام بالایی دارد و برای افرادی که مراقبت از مبلمان برایشان دشوار است پیشنهاد میکنیم از رنگ طلایی استفاده نمایند.
  9. ورق کاری بر روی چوبهای که منبت دارن نیاز به استادان ماهر دارند.
  10. ورق بر روی چوب مبلمان باید بر روی سطح کاملا تمیز و روی سطحی که پلی استر خورده باشد زده شود.
  11. جاهایی که تمیز و صاف نیست برای ورق کاری اصلا مناسب نیست و ورق چروک میشود.

اگر بدنبال خرید باکیفیت و مناسب، و انتخاب بروز ترین مدل های مبلمان و درواقع خرید مبل کلاسیک به قیمت تولیدی و یا خرید مبل استیل به قیمت تولیدی در اصفهان  و یا خرید مبل نئو کلاسیک  و مبل مدرن هستید ما به شما فقط و فقط  مجموعه تولیدی مبلمان پالو سانتو را معرفی می نماییم. در ادامه بعضی از مبل های تولید ای مجموعه را می توانید مشاهده کنید.

در ضمن برای دیدن انواع مدلهای مبلمان شرکت تولیدی مبل پالو سانتو حتما از گالری مبل پالوسانتو دیدن فرمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست