مبل کلاسیک چیست؟

مبل کلاسیک چیست؟
2,720
مقالات
بدون دیدگاه

احتمالا خیلی از ما وقتی کلمه ی مبلمان کلاسیک را می شنویم،  تصویری از مبلمانی لاکچری و گران قیمت به ذهنمان می رسد، و یا تصویری از مبلمانی با جزییات بسیار زیاد و قدیمی و یا خانه ای اصیل. علت این همه تفاوت از کجاست؟ و مبل کلاسیک چیست؟

کلمه کلاسیک،  تلفیق اصالت و سادگی است. مبل کلاسیک دارای ظاهری اصیل، ظریف و زیبا است و بیشتر به اثر هنری شباهت دارد.مبل کلاسیک تلفیق مبل راحتی و مبل استیل است به طوری که خصوصیات بارز هر دو سبک مبلمان را می‌توانید در مبلمان کلاسیک ببینید.

مبل های کلاسیک در اصل مربوط به کشورهای اروپایی بودند و اول آنها بودند که این مبل ها را تولید کردند. از اصلی ترین تولید کنندگان مبل های کلاسیک شیک ایتالیا می باشد و بعد از اروپا کم کم این مبل‌ها در کشورهای آسیایی هم جایگاه خود را پیدا کردند و در بین مردم محبوب شدند. با ما همراه شوید تا همه چیز درباره مبلمان کلاسیک را برایتان شرح دهیم.

ویژگی های مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک با تلفیق مبلمان استیل و راحتی به خوبی توانسته به دکوراسیون ایرانی راه پیدا کند و جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد.مبلمان کلاسیک شیک معمولا بر پایه‌ی نظم، تقارن و تعادل ساخته می‌شود و شما می‌توانید آن را در طراحی‌های کلاسیک به وضوح مشاهده کنید. طراحی‌های قدیمی و آنتیک، ترکیبات متقارن، اشکال و خطوط هندسی منظم، نقوش حکاکی شدهT مواد طبیعی گرانبها و شیک و رنگ‌هایی با الهام از طبیعت از جمله ویژگی‌های بارز مبلمان کلاسیک می‌باشند. خرید مبل کلاسیک شیک و با کیفیت خواسته هر خریداری است.

ظرافت مبلمان کلاسیک

مبلمان کلاسیک را می‌توان یکی از ظریف‌ترین انواع مبل دانست. توجه کنید که ظرافت در اینجا به معنی ضعیف بودن و یا شکنندگی نیست؛ ظرافت در طراحی مبلمان کلاسیک به معنی هماهنگی تک تک اعضا با یکدیگر است: فرم کلی بدنه، رنگ و نوع پوشش و همچنین نقش و نوع پارچه استفاده شده در یک سرویس مبل کلاسیک باید در نهایت دقت و هماهنگی انتخاب شود. شاید از شاخصه‌هایی که مبل کلاسیک را از دیگر مبلمان متمایز می‌کند همین ظرافت در انتخاب و طراحی باشد که زیبایی خیره کننده‌ای به آن می‌بخشد.

چوب مبل کلاسیک

همانطور که از ظاهر مبل کلاسیک مشخص است، چوب تنها ماده‌ای است که در ساخت اسکلت این مدل مبلمان بکار برده می‌شود در ساخت مبلمان کلاسیک از چوب‌های گران‌بهایی همچون راش، فندق،گردو و چنار که بسیار مقاوم و سخت می‌باشند، استفاده می‌شود. در ساخت این مبلمان هیچ وقت از چوب‌های ام دی اف، ملامینه یا چوب روس استفاده نمی‌شود چرا که این چوب‌ها قابلیت منبت‌کاری و طرح‌پذیری را ندارند.

جالب است بدانید هرچه رنگ چوب تیره تر باشد نشان دهنده کیفیت و دوام بیشتر چوب است.

منبت کاری مبل کلاسیک

منبت کاری در مبل کلاسیکطراحی‌های پیچیده و ریزه‌کاری‌های بسیار دقیق از جمله ویژگی‌های بارز مبل کلاسیک هستند. معمولا این منبت‌کاری و کنده‌کاری در دسته‌ها و پایه‌ و تاج مبل بکار برده می‌شوند و حس لوکس و زیبایی را به مبلمان کلاسیک اضافه می‌کنند. این منبت‌کاری‌ها همیشه کار دست است و همین باعث می‌شود که قیمت مبلمان کلاسیک گران باشد. این جزئیات معمولا پیچیده می‌باشند ولی با این حال هارمونی و توازن خاصی بین آن‌ها برقرار است که ترکیب هنری منحصربفردی را می‌سازند.

رنگ چوب مبل کلاسیک

به طور کلی دو نوع رنگ براق و پوششی در رنگ آمیزی چوب مبلمان به کار می رود. رنگ پوششی همانطور که از اسمش پیداست به طور کامل سطح چوب را می پوشاند و مانع تشخیص ترک خوردگی و اشکالات چوب می شود ولی رنگ براق همچین ویژگی ندارد و می توان با نگاه کردن بر روی سطح چوب کیفیت چوب بکار برده شده در مبل را بررسی کرد. نکته دیگر در مورد رنگ بدنه مبلمان استفاده از رنگ با کیفیت و رنگ آمیزی یکنواخت است که باعث زیبایی بیشتر مبل می شود.

پارچه مبل کلاسیک

معمولا برای پوشش مبل کلاسیک از پارچه مبلی‌های گرانبها و نفیس یا چرم طبیعی استفاده می‌شود. زربفت، ساتن، حریر، کتان، کرباس و مخمل از جمله پارچه‎های متداول در ساخت مبلمان کلاسیک می‌باشند. عموما پارچه مبلی این مدل مبلمان دارای طرح و الگوهای ساده است و هیچ تزئین اضافی در آن بکار برده نمی‎شود. اما با این حال شما می‌توانید انواع‌ طرح‌های شطرنجی، راه راه و گلدار را در آن استفاده کنید.

معمولا بیشترین تمایلات رنگی پارچه مبل کلاسیک به سمت رنگ‌های خنثی است. رنگ‌های زیتونی، کرمی، بژ، سبز روشن و طلایی بیشترین استفاده را به عنوان رنگ مبلمان کلاسیک دارند.نوع پارچه ای که انتخاب میکنید در قمیمت مبل کلاسیک در کارگاه بسیار تاثیر دارد.

برای اینکه بتوانیدانتخابی دقیق و عالی برای پارچه مبل کلاسیک خود داشته باشید، ما در تیم تحریریه پالو سانتو مقاله ای کامل به نام بهترین پارچه برای مبل کلاسیک کدام است؟ نوشته ایم که با مطالعه آن انتخاب پارچه مبل کلاسیک برایتان راحت می شود.

فوم مبل کلاسیک

در مبل کلاسیک هم مثل بقیه مبلهای با کیفیت از فوم سرد استفاده میشود و از ویژگیهای فوم سرد این است که قابلیت ارتجاعی دارد و بعد از فشار دادن سریع بحالت اول باز میگردد.

برای اطلاعات بیشتر در این مورد حتما مقاله راهنمای خرید مبل سلطنتی را بخوانید.

انواع مبل کلاسیک

مبلمان کلاسیک فرانسوی

مبل کلاسیک فرانسویحکاکی های چوبی این مبل ها در این دوره پیچیده تر و حجم مبلمان بیشتر بوده است. به مرور طرح مبلمان کلاسیک فرانسوی به سمت سادگی و ظرافت بیشتر رفت. به طوری که امروزه مبلمان فرانسوی به مبل ساده و ظریف مشهور است.

طرح چوب مبلمان کلاسیک فرانسوی با خطوط راست یا منحنی بسیار ساده و نامتقارن است. پارچه مبلمان کلاسیک فرانسوی از جنس کتان یا مخمل و ابریشم بوده و بسیار مرغوب و باکیفیت است. رنگ پارچه مبلمان کلاسیک فرانسوی عموما خنثی و روشن است.

به طور کلی در میان انواع  مبل کلاسیک، مدل مبل فرانسوی بهترین انتخاب برای پذیرایی های کوچک است. زیبایی و ظرافت و خوش رنگ بودن مبل کلاسیک فرانسوی باعث شده محبوبیت زیادی در بین ایرانیان پیدا کند. سبک مبل کلاسیک فرانسوی عموما به سبک روکوکو نزدیک است.

مبلمان کلاسیک ایتالیایی

مبل کلاسیک ایتالیاییمبلمان کلاسیک ایتالیایی در میان انواع مبل کلاسیک، کاملا اصیل و دارای قدمت بسیار بالا است. اگر به دنبال داشتن یک سالن پذیرایی فوق العاده مجلل، لوکس و شاهانه هستید سراغ مبلمان کلاسیک ایتالیایی بروید. تقارن در طرح یکی از مهم ترین اصول مبل کلاسیک ایتالیایی می باشد. در ساختار مبلمان کلاسیک ایتالیایی از بهترین متریال های موجود استفاده می شود.

ظرافت، کیفیت، زیبایی، سنگینی و اصالت از ویژگی های اصلی مدل مبل ایتالیایی است. رنگ ها در این مدل مبل خنثی هستند. طرح مبلمان کلاسیک ایتالیایی کاملا متعادل، متقارن و متناسب است. مجموع همه این خصوصیات فوق العاده، مبلمان کلاسیک ایتالیایی را بسیار منحصر به فرد کرده است. قیمت مبلمان کلاسیک ایتالیایی بالا است اما هزینه ای که صرف می کنید برای شما یک دست مبل بسیار شیک و با کیفیت و همیشگی به ارمغان خواهد آورد.

مبلمان کلاسیک انگلیسی

مبل کلاسیک انگلیسیمبلمان کلاسیک انگلیسی یک مبل راحتی محسوب می شود. طرح منبت کاری های آن بسیار ساده بوده و قسمت نشیمن آن بسیار راحت است. بر خلاف انواع مبل کلاسیک دیگر، رنگ پارچه مبلمان کلاسیک انگلیسی محدودیتی ندارد. شما می توانید بنا به سلیقه خود از هر رنگی برای ساخت آن استفاده کنید.

مبل چستر کلاسیک

مبل جستر کلاسیک

مبل چستر یکی از شناخته شده ترین مدل های مبلمان در میان انواع مبل کلاسیک در سراسر جهان است. دلیل آن سادگی ظاهری، شیک بودن و راحتی آن است. مبل چستر تنها مدل مبلی است که سال ها ظاهر فعلی خود را حفظ کرده و تغییر چندان چشمگیری نکرده است.

مدل مبل چستر کلاسیک دسته های خمیده دارد با پشتی ساده با ارتفاع یکسان و مشخصه اصلی مبل چستر کلاسیک لمسه دوزی های روی پشتی آن است. گاهی این لمسه دوزی ها روی دسته مبل هم دیده می شوند. مدل مبل چستر می تواند در دکوراسیون های کلاسیک و مدرن استفاده شود. مبل چستر کلاسیک معمولا از جنس چرم و به رنگ قهوه ای است. انواع رنگ ها و جنس های دیگر مبل چستر، بیشتر به سبک مدرن نزدیک می شود.

تفاوت مبل استیل و کلاسیک

بطور کلی با دانستن تفاوت بین مبل استیل و مبل کلاسیک براحتی میتوانید این دوسبک پرطرفدار  مبلمان را از هم تشخیص دهید:

  1. منبت کاری زیاد و ظریف تر مبل استیل نسبت به مبل کلاسیک
  2. در ساخت مبل استیل چوب بیشتری بکار میرود.
  3. مبل استیل قیمت بالاتری دارد.
  4. بعلت استفاده از چوب بیشتر در مبل استیل وزن بالاتری هم دارد.
  5. داشتن ارتفاع بلند تر و تاج بزرگتر هم از ویژگیهای بارز مبل استیل نسبت به مبل کلاسیک است.

؛یادمان نرود که مبل کلاسیک تلفیقی از مبل راحتی و استل است.؛

در آخر اینکه:

موقع خرید مبل کلاسیک شیک و یا خرید مبل استیل حتما نکات زیر را مد نظر قرار دهید تا بهترین انتخاب را داشته باشید:

  •  توجه به متراژ فضای خانه
  • توجه به ارتفاع سقف
  • انتخاب فرش متناسب با طرح و رنگ پارچه مبل
  • انتخاب پرده مناسب که با پارچه مبلی شما همخوانی داشته باشد.

 

دوستان اگر بدنبال خرید با کیفیت و عمری و بروز ترین مدل های مبلمان نئو کلاسیک، مبل استیل و یا مبل کلاسیک جدید و شیک هستید  توصیه ما به شما مجموعه تولیدی مبل پالوسانتو  می باشد.می توانید با خرید  از تولیدی مبل کلاسیک قیمت مناسبتری نیز پرداخت کنید. در ادامه می توانید چند مدل از مبلمان کلاسیک شیک شرکت تولیدی مبل پالو سانتو را ببنید.

در ضمن برای دیدن انواع مدلهای مبل این شرکت حتما گالری مبلمان پالو سانتو را مشاهده نمایید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست