چطور لکه جوهر را از روی مبل پاک کنیم؟

بهترین روش برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل
250
مقالات
بدون دیدگاه

انتخاب بهترین روش برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل، دغددغه هر کسی است چرا که با انجام کار اشتباه به مبل خود اسیب میزنید و حتی ممکن است اگر لکه جوهر روی مبل در چشم هم باشد پخش شده و شما مستلزم پرداخت زیاد هزینه برای تعویض پارچه مبل و یا تعویض کل سرویس مبلمانتان شوید.

همانطور که می دانید تمیزی و مبل و فرش در نما و دکوراسیون خانه بسیار تاثیر دارد و مهم است که مبلمان  و فرش را تمیز نگه داریم اما خوب بالاخره به مرور و با وجود کودکان در خانه، امکان بوجود آمدن لکه روی مبل و کثیفی انها زیاد است.
پس با ما در تیم تحریریه مبل پالو سانتو همراه شوید تا بهترین روشهای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل را برایتان توضیح دهیم.
توجه داشته باشید که هنگام پاک کردن لکه از روی مبل، هر روشی را که بکار می برید ابتدا در گوشه ای از مبل که در دید نیست امتحان کنید چرا که جنس و کیفیت پارچه مبل ها با هم متفاوت است.

بهترین روش برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل پارچه ای مخمل و مبل چرم

برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل ایتدا باید به جنس مبل و بافت پارچه آن توجه نمود چرا که برای هر جنس پارچه مبلی روش تمیز کردن متفاوت است برای مثال شما نمی توانید به مبل پارچه ای رنگی وایتکس بزنید.

حتما اگر ست مبلمان شما کاتالوگ و یا برچسب توضیحات دارد آن را مطالعه بفرمایید چرا که معمولا در مورد نحوه شستشو، دمای آب مصرفی برای شستشو و همچنین عواملی که باعث آسیب زدن به مبل می شود را برای شما توضیح داده اند. در ادامه به چند راهکار کاربردی برای تمیز کردن لکه از روی مبل اشاره می نماییم:

  • استفاده از الکل و یا استون:

پد و یا پنبه سفید را به الکل و یا استون آغشته کنید و دقیق و با احتیاط از بیرون لکه به سمت مرکز لکه پد را حرکت دهید تا لکه جوهر جذب پنیه شود و حد الامکان پخش نگردد. الکل حلال بسیار خوبی برای پاک کردن لکه جوهر از روی مبل است و بهتر است لکه جوهر را سریع پاک کنید چرا که اگر به عمق بافت پارچه جوهر نفوذ کند پاک کردن ان بسیار سخت می گردد.
برای پاک کردن لکه  از روی مبل چرمی از الکل و یا استون استفاده نکنید چون امکان دارد بر روی رنگ مبل تاثیر بگذارد.

  • استفاده از اب اکسیژنه:

چند قطره روی لکه جوهر و اطرافش بریزید و این کار باعث می شود که لکه پخش نگردد و سپس به ارامی لکه را پاک و مبل را خشک نمایید.

  • استفاده از سرکه سفید اب و مایع ظرفشویی:

بهترین روش شستشوی مبل در خانه و پاک کردن لکه های جوهر روی مبل استفاده از محلول سرکه و مایع ظرفشویی است.  سرکه سفید،اب و مایع ظرفشویی را باهم مخلوط کنید و با اسکاج از بیرون به سمت داخل لکه بکشید یک محلول خوب برای پاک کردن لکه از روی مبل این مورد می باشد.

شما حتی برای پاک کردن لکه چای و قهوه از روی فرش ماشینی می توانید از این روش استفاده کنید و نتیجه عالی بگیرید ابتدا سرکه سفید را روی لکه چای بریزید و سپس با اسفنج و شامپو فرش روی آن بکشید و خشک نمایی لکه چای یا قهوه براحتی از روی فرش ماشینی شما پاک می گردد این روش برای پاک کردن لکه چای از روی فرش دستباف مناسب نیست.

  • بکار گیری مواد شوینده و اسپری ها

اسپری های پاک کننده، اب و صابون و مواد شوینده مثل شامپو فرش نیز در پاک کردن لکه جوهر از روی مبلمان موثر هستند.

برای خرید مبل نئو کلاسیک شیک و جدید و یا هر سبک دیگری از مبلمان پیشنهاد ما به شما شرکت تولید و پخش مبل پالو سانتوس است چرا که مبلمان استیل، کلاسیک و نئوکلاسیک فروشگاه مبل پالو سانتو تولید شده از بهترین متریال هستند و پارچه مبلی بکار رفته در محصولاتشان با قابلیت لکه زدایی آسان تولید شده اند و با شستشو کیفیت و دوام خود را از دست نمی دهند.

برای پاک کردن لکه جوهر قدیمی روی مبل چه کنیم؟

برای پاک کردن لکه‌ جوهر قدیمی از روی مبل، از گلیسیرین استفاده کنید. چرا که برخی از جوهرها حاوی چربی بیشتری هستند و پاک کردنشان سخت تر است و باید از حلال چربی استفاده کنیم. اگر مقدار کمی مایع ظرفشویی را با گلیسیرین مخلوط کنیم و روی لکه بگذاریم و اجازه دهیم حدود هفت هشت دقیقه روی لکه باقی بماند تا جوهر را درون خود حل بکند راحت تر لکه جوهر از روی مبل پاک می گردد و بعد از انهم که آبکشی و خشک می نماییم.

برای خرید مبل به قیمت تولیدی پیشنهاد ما به شما گروه مبل پالو سانتو است. مبلمان پالو سانتو تولید کننده انواع مبل استیل شیک، مبل نئوکلاسیک مبل کلاسیک و مبلمان مدرن است و برای ساخت محصولات خود از متریال درجه یک استفاده میکند و برای کیفیت ساخت و همچنین تحویل سالم مبل به شما در هرکجای ایران که باشید ضمانت صد درصد میدهد و در ضمن هزینه حمل و نقل هم با خود مجموعه می باشد.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست