راهنمای خرید مبل سلطنتی

راهنمای خرید مبل استیل
1,362
مقالات
بدون دیدگاه

در طی سال های زیادی که به صورت تخصصی در حوزه تولید و فروش مبلمان فعالیت داشته ایم، خریداران هیچ گاه از ما نمی پرسند آیا این مبل زیبا است؟ آیا این مبل راحت است؟ چون ظاهر را می بینند و راحتی را با نشستن حس می کنند اما سوالات زیاد دیگری همیشه داشته اند که در هنگام خرید خصوصاً خرید مبل استیل جدید برایشان دغدغه است و نیاز به راهنمایی و مشاوره صادقانه دارند. در این مقاله ما در پالوسانتو می خواهیم یک مشاوره صادقانه به شما در زمینه خرید مبل استیل یا سلطنتی از تولیدی یا فروشگاه بدهیم و برای تصمیم گیری صحیح و البته راحت تر شما را راهنمایی کنیم ابتدا اجازه دهید برخی از سوالات متداول که در هنگام خرید مبل استیل جدید، پرسیده می شود را مطرح کنیم؟

به شما قول می‌دهم با خواندن مقاله راهنمای خرید مبل استیل بهترین انتخاب را انجام دهید.

  • بهترین چوب برای مبل استیل چه چوبی است؟
  • چگونه می توانیم چوب این مبل را تشخیص دهیم که چه جنسی و با چه درجه کیفیتی است؟
  • چه ابری استفاده شده و استفاده از چه ابری استاندارد و عالی است؟
  • ما به عنوان خریدار چگونه می توانیم از کیفیت پارچه استفاده شده اطمینان حاصل کنیم؟

نکاتی برای راهنمایی خرید مبل استیل:

توجه به اندازه و ابعاد خانه

از آنجایی که مبل های استیل اندازه‌های بزرگ تری نسبت به بعضی از مبل‌های دیگر دارند باید دقت کنید که با فضای خانه ما هماهنگ هست یا نه  و اگر منزل شما کوچک است سعی کنید از مبل‌های دیگری برای خانه خود استفاده کنید.

توجه به اندازه سقف خانه

اگر ساکن منزلی هستید که سقف خیلی کوتاهی دارد مبلمان استیل اصلا انتخاب خوبی برای شما نخواهد بود زیرا مبلمان استیل دارای تاج های نسبتا بلند می باشد که برای منازلی با سقف بلند مناسب است و به آن زیبایی می بخشد و اگر سقف کوتاه باشد فقط باعث شلوغی و دلگیر شدن منزل شما می شود.

چیدمان درست و اصولی مبلمان

توجه داشته باشید وقتی ازمبلمان استیل در قسمت پذیرایی استفاده می کنید وسیله های تزئینی دیگری اطراف آن قرار ندهید زیرا طرح های منبت کاری و ظریف کاری که روی این مبل ها قرار دارد به قدر کافی زیبایی و جلوه به محیط می بخشد و وجود تزئینات اضافی باعث می‌شود که فضا شلوغ تر به نظر برسد و زیبایی چندانی نداشته باشد.

انتخاب فرش مناسب

در کنار مبل های استیل از فرش هایی که طرح های خیلی شلوغ و پر نقش و نگار دارند هم استفاده نکنید زیرا یک فضای شلوغی در منزل شما به وجود می‌آید که شما را از آن آرامش و زیبایی که می‌خواستید دور می‌کند.

انتخاب پرده مناسب

بهتر است پرده های خانه هم طرح ها و رنگ شلوغی نداشته باشند تا تناسب بین مبلمان و پرده حفظ شود.

داشتن اطلاعات فنی مناسب

یکی از بهترین راهنمایی خرید مبل استیل، داشتن اطلاعات فنی در مورد اجزای تشکیل دهنده ی  مبل است .اگر اطلاعات فنی قبل از خرید داشته باشید راحت تر با صحبت های فروشنده هنگام خرید ارتباط پیدا می‌کنید و با خیال راحتری مبل خود را انتخاب می کنید.

اولین نکته برای خرید مبل استیل

معرفی اجزای تشکیل دهنده مبل استیل

اطلاعات فنی که برای خرید مبل سلطنتی باید از آن آگاه باشیم | مبلمان پالوسانتو

چوب مبل استیل

یکی از مواردی که در خرید مبل سلطنتی باید به آن توجه داشت، نوع چوب به‌کار‌رفته در این نوع مبل است.

در ساختار مبل سلطنتی یا استیل چوب بسیار زیادی به کار رفته است و بیشترین قسمت این مبلمان را چوب تشکیل می دهد درموقع خرید مبل استیل به این نکات توجه کنید:

  • جنس  و نوع چوب
  • استحکام چوب
  • ظرافت و زیبایی منبت کاری

معمولاً برای تزیینات و تاج مبل استیل یا سلطنتی، از چوب راش استفاده می‌کنند. در بقیه موارد، ممکن است از انواع مختلف چوب استفاده شود؛ اما بهتر است نوع چوب به‌کاررفته در مبلمان، چوب سخت باشد. این نوع چوب بر خلاف اسمش، نرم‌تر از دیگر انواع چوب است و به ماندگاری مبل کمک بسیاری می‌ کند.

ممکن است مشاهده کرده باشید که بعضی از تولید کنندگان به جای اینکه از چوب استفاده کنند از مواد مصنوعی به جای آن استفاده می‌کنند. علت اینکه محصولات آنها از نظر قیمت تفاوت بسیار مشخصی با سایرین دارد این است که آنها از چوب با کیفیت  استفاده نمی کنند و صرفاً از مواد مصنوعی استفاده می کنند.

برای اینکه تشخیص دهید آیا مبل شما از چوب ساخته شده یا از مواد مصنوعی، تنها راه تشخیص سریع، وزن چوب است، زیرا هر چقدر هم سعی کنند که جنس های تقلبی را با کیفیت و نزدیک به جنس های اصل درست کنند باز هم وزن چوب بیشتر از وزن مواد مصنوعی است. دوستان سعی کنید حتما کلاف مبل را بررسی کنید و بعد خرید را انجام دهید.

در برخی موارد، ترکیب چوب و MDF هم در مبل سلطنتی دیده می‌شود و یک مبل سلطنتی MDF و زیبا را پیش چشم مخاطب می‌گذارد. برخی معتقدند که دوام مبل سلطنتی MDF بیشتر است؛ اما با این‌حال، ممکن است نوع چوب به‌کار‌رفته در دیگر انواع مبل سلطنتی باعث شود تا مدل‌های دیگر هم دوام یکسانی با مبل سلطنتی MDF داشته باشند.

یکی از تولیدی‌های مبلمان قابل اعتماد شرکت تولیدی پالو سانتو می‌باشد؛ و اگر مبل کلاسیک به قیمت تولیدی می خواهید و یا بدنبال خرید مبل نئو کلاسیک شیک  و یا حتی خرید مبل استیل جدید از تولیدی هستید و مبل استیل به قیمت تولیدی می خواهید، به جرات بهترین انتخاب برای شما کارگاه تولیدی مبل پالوسانتو می باشد.

چند مدل از محصولات شرکت تولید مبل پالوسانتو:

پایه‌های مبل سلطنتی یا استیل

مساله دیگری که هنگام خرید مبل سلطنتی باید به آن توجه کنید، پایه‌های مبل است. به‌خوبی  به نکات زیردقت کنید:

  • پایه های مبل لق نزند.
  • نباید هنگام نشستن، صدای جیرجیر بدهد.
  • بررسی پایه‌ها و دسته‌ها  که شکستگی نداشته باشند.
  • گل‌های منبت‌کاری شده روی تاج و دسته با یکدیگر هم‌خوانی داشته باشند.
  • بررسی دقیق پایه ها، زیرا اگر که پایه های مبل هر گونه مشکلی داشته باشند شما باید از خرید آن صرف نظر کنید زیرا تمام وزن مبل روی پایه های آن است و مهمترین قسمت برای یک مبل داشتن پایه های سالم و با استحکام است و حتما لازم است که جنس بدنه و پایه ها از یک نوع چوب باشد
  • بررسی تاج مبل، دقت کنید که آسیب نداشته باشد و گل‌های روی آن به درستی قرینه شده باشد.

متاسفانه بعضی از تولید کنندگان برای منحرف کردن مشتری سعی  میکنند که در قسمت‌هایی  از مبل که جلوی دید است از چوب مرغوب استفاده کنند و در سایر قسمت ها چوب بی کیفیت به کار ببرند.

هنگام دقت به گل‌های منبت‌کاری شده این نکته را هم درنظر داشته باشید که گل‌های بزرگ منبت‌کاری، زمان کمتری برده‌اند و به‌همین‌خاطر ارزان‌تر هستند.

در واقع هرچه منبت کاری ظریف‌تر و نقوش آن کوچکتر باشد، به نسبت قیمت بالاتری دارد.

کلاف مبل سلطنتی یا استیل

کلاف یکی از مهمترین بخش های مبلمان است و همه قسمت های مختلف یک مبل را به هم وصل میکند، استخوان بندی هر مبل به شمار می رود و محکم بودن آن بسیار مهم می باشد. هر چه این کلاف کیفیت بهتری داشته باشد دوام و طول عمر مبل شما هم بیشتر خواهد بود.

معمولاً از چوب توسکا، گردو و راش در ساخت مبلمان استیل استفاده می کنند و بعضی از تولید کنندگان متاسفانه به جای اینکه از این  نوع چوب ها  استفاده کنند از چوب سفید استفاده می‌ کنند که کیفیت بسیار پایینی دارد و خیلی زود خراب می‌شود.

کلاف چوب مبل استیلهنگام امتحان کلاف مبل، روی آن بنشینید و مقداری حرکت کنید و اگر دیدید که موقع تکان خوردن شما از مبل صدای جیر جیر می آید این یعنی کلاف مبل دارای کیفیت پایینی است و گزینه مناسبی برای خرید نخواهد بود.

توجه به کلاف مبل سلطنتی اهمیت زیادی دارد زیرا یک ویژگی مهم و بارز مبل استیل،  تاج، منبت‌کاری‌ها و چوب به‌کاررفته در آن است، نوع چوب است که باعث می‌شود کلاف مبل، محکم‌تر باشد و طول عمر بیشتری هم داشته باشد؛

متاسفانه به دلیل هزینه بالا بعضی از تولید کنندگان برای قسمت های از مبل که دیده نمی شود از رزین و ABS استفاده می کنند.

از بین انواع کلاف هایی که در ساخت مبل استیل بکار می رود بهترین شان کلاف دوبل می‌باشد. تولید کننده ای که به کار خود مطمن است اجازه می‌دهد که شما کلاف را مستقیماً بررسی کنید و از کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. اگر این اجازه به شما داده شد دقت کنید که آیا کلاف، دوبل است یا خیر زیرا این کلاف بهترین نوع کلاف مبل استیل می باشد.

همه قسمت های کلاف مبل استیل را بررسی کنید که چوبی که در ساخت آن به کار رفته است فرورفتگی یا خوردگی نداشته باشد و کاملا سالم و یکدست باشد.

اگر می‌خواهید بررسی شما کاملاً حرفه ای و بی نقص باشد سعی کنید پایه های مبل  استیل را هم بررسی کنید زیرا اگر که پایه های مبل هر گونه مشکلی داشته باشند شما باید از خرید آن صرف نظر کنید زیرا تمام وزن مبل روی پایه های آن است.

مهمترین قسمت برای یک مبل، داشتن پایه های سالم و با استحکام است و حتماً لازم است که جنس بدنه و پایه ها از یک نوع چوب باشد و صرفاً برای منحرف کردن مشتری سعی نکنند که در قسمت‌هایی که جلوی دید است از چوب مرغوب استفاده کنند و در سایر قسمت ها چوب بی کیفیت به کار ببرند.

نوع فوم مبل استیل

فوم از ترکیبات شیمیایی ساخته شده ودر سه دسته تقسیم بندی میشود:

  1. پلی یورتان
  2.  پلی استالین
  3. پلی اتیلن

فومی که در صنعت مبلمان استفاده زیادی دارد همان فوم پلی یورتان یا به عبارت دیگر فوم سرد نامیده می‌شود. این نوع فوم قابلیت ارتجاعی بالایی دارد و در ساخت نشیمن مبل استیل کاربرد زیادی دارد.

تفاوت فوم سرد و گرم در نوع ساخت می باشد به طوری که فوم گرم با حرارت بسیار بالاتری نسبت به فوم سرد ساخته می شود. به طور کلی فوم گرم بسیار سفت بوده و از قابلیت ارتجاعی بالایی برخوردار نمی‌باشد و طور عمر پایینی نسبت به فوم سرد داشته به همین منظور سفارش و خرید مبلی با نشیمن فوم گرم به هیچ عنوان پیشنهاد نمی شود.

یک راهنمایی خرید مبل استیل، توجه به فوم استفاده شده در مبل سلطنتی است، بهتر است از نوع فوم سرد باشد تا به محض فشار دادن و یا تحمل وزن افراد، به حالت اولیه بازگردد.

انتخاب پارچه برای مبل استیل

برای خرید مبل سلطنتی یا استیل، بهتر است پارچه مخمل را انتخاب کنید یا اگر از انواع دیگر پارچه‌ها استفاده می‌ کنید، پارچه‌ای محکم باشد که کش نیاید، پرز پرز نشود و دارای ضمانت نیز باشد.

مبل سلطنتی به‌گونه‌ای است که باید پارچه محکم‌تری برای آن انتخاب شود و به‌طور قطع نمی‌توان از همان پارچه‌ای استفاده کرد که ممکن است برای مبل راحتی مناسب باشد. رنگ، جنس و استحکام پارچه مبل سلطنتی به‌دلیل کاربرد آن بسیار مهم است. پارچه ی مبل های سلطنتی  در جلوه و زیبایی آن تاثیر چشمگیری دارد و تنوع بالایی هم دارند. باید بدانید که نوع پارچه انتخابی شما در قیمت مبل استیل تاثیر بسزایی دارد.

 

انتخاب پارچه مناسب برای مبل استیل

اخیراً از پارچه های نانو برای مبل های استیل زیاد استفاده می شود. از ویژگی پارچه  نانو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  •  آب نمی‌تواند در این پارچه ها نفوذ کند.
  • ضد لکه ضد چروک و ضد بو و باکتری است
  •  استحکام بالایی دارد و دیرتر رنگ خود را از دست میدهد
  •  قیمت بالا

البته شما می توانید از پارچه هایی که قیمت خیلی کمتری دارند و زیبا هستند هم استفاده کنید و در عوض از یک خیاط بخواهید که برای مبلمان شما روکش پلاستیکی یا پارچه ای تهیه کند تا از آسیب رسیدن به مبلمان جلوگیری کنید.

به یاد داشته باشید در مبل استیل هر چه پارچه نفیس تر باشد حتما قیمت مبل استیل بالاترخواهد بود.  پارچه مبل استیل دارای طرح های خاص مثلا طرح مشبک و گلدار می باشد . نقش برجسته این نوع پارچه ها از جنس کریستال برجسته یا با پس زمینه های ساده و نقش برجسته می باشد.

پارچه های ساده بیشتر برای فضاهای کوچک و پارچه های طرح دار برای فضاهای بزرگ مناسب می باشند که در کنار کوسن ها ساده و یا نقش دار میتوان دکوراسیون خانگی مناسبی ایجاد کرد.

رنگ چوب مبل استیل یا سلطنتی

در مورد رنگ چوب  باید گفت که هرچه چوب تیره تر باشد کیفیت بهتری دارد و می تواند مدت زمان بیشتری برای شما کار کند.

وقتی که تمام موارد گفته شده را بررسی کردید باید توجه داشته باشید که علاوه بر متریال سازنده مبلمان چیزی که باعث می شود قیمت آن باز هم تغییر کند منبت کاری و ظریف کاری روی مبلمان است. هرچه طرح‌ها ظریف‌تر و کوچکتر باشد یعنی کار بیشتری روی آن انجام شده و قیمت بیشتری خواهد داشت.

سخن پایانی:

با فروشنده که صحبت کنید کلمه واحد مبلمان را زیاد می شنوید منظور از واحد مبلمان  این است که مبل یک نفره برابر با یک واحد مبل می باشد و مبل دو نفره معادل یک و نیم واحد است و هم چنین در مورد مبل های سه نفره می توانیم بگوییم که این تعداد برابر با دو واحد خواهد بود. پس یک ست مبلمان هفت نفره شامل یک مبل سه نفره و دو مبل یک نفره و یک مبل دو نفره می شود که اگر محاسبه کنید متوجه می‌شوید که معادل پنج و نیم واحد مبل است.

یک راهنمایی برای خرید مبل استیل در اصفهان یا هر شهر دیگر:

خیلی از فروشندگان از ضمانت نامه و گارانتی صحبت می کنند اما پای استفاده از گارانتی که به میان می آید نمی توان از آن استفاده کرد. پس سعی کنید یا محصولی بخرید که نیاز به استفاده از گارانتی نداشته باشد یا گارانتی قابل اعتمادی داشته باشد.

در ادامه می توانید چند مدل از مبلمان ساخت شرکت تولیدی پالو سانتو را ببینید. برای دیدن تمامی مبلمان پالو سانتو گالری مبلمان این تولیدی مبل را مشاهده فرمایید

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست