مبل مخمل را چگونه تمیز کنیم؟

چگونه مبل با پارچه مخمل را تمیز کنیم
123
مقالات
بدون دیدگاه

مبل با پارچه مخمل از قدیم تا به امروز پر طرفدار بوده و همیشه در دکوراسیون های داخلی جلوه مخصوص به خود را دارد داشتن ظاهر شیک و لطیف پارچه مخمل باعث شده افراد همیشه مبل با پارچه مخمل را جز گزینه های اصلی انتخاب خود بگذارند. پارچه مخمل پارچه گرانقیمتی است و تمیز نگه داشتن مبل مخمل دغدغه همه است مخمل که با الیاف طبیعی ساخته شده بسیار ظریف‌تر از پارچه مخمل مصنوعی است. اگر پارچه مبل مخمل شما، مخمل مصنوعی باشدبا خیال راحت می توانید تمیزش کنید  چرا که مخمل مصنوعی نسبت مخمل طبیعی مقاوم‌تر است و کمتر چروک می شود. یکی از جدیدترین انواع پارچه مخمل، پارچه مبل نانو است. پارچه نانو مخمل، به راحتی تمیز میگردد و ذرات گرد و غبار و یا مایعات به داخل اون نفوذ نمی‌کند. با ما در مجموعه تولیدی مبل پالوسانتو همراه شوید تا به این سوال شما پاسخ دهیم. مبل مخمل را چگونه تمیز کنیم؟

انواع پارچه مبلی مخمل

در ادامه انواع پارچه مبلی مخمل را به شما معرفی می نماییم:

انواع پارچه مبل مخمل

  • پارچه مخمل ابریشمی: پارچه مبلی سبک و براق است. بسیار جلوه خیره کننده ای دارد و گران می‌باشد.
  • پارچه مخمل پنبه‌ای: پارچه محکم و با روکش مات و جهت تولید مبل اغلب با پلی‌استر مخلوط می‌شود.
  • مخمل پشمی: پارچه ای سنگین و ضخیم اما نرم می‌باشد. از این نوع پارچه بیشتر در مناطق سردسیر مبل می سازند.
  • مخمل کتانی: نرم و خنک و اغلب روکشی ناهموار دارد.
  • مخمل مصنوعی: یا به صورت ۱۰۰% مصنوعی ساخته می شود و یا با الیاف طبیعی آن را مخلوط کرده و می سازند. مبل های تولیدی با این پارچه مقاومت بیشتری در برابر سایش و همچنین انواع مواد شوینده دارند.
  • مخمل خرد شده: پارچه ای جذاب و براق با ظاهری صاف.

به این چند نکته  هنگام تمیز کردن پارچه مبل توجه نمایید:

  • لکه‌های روی مخمل مصنوعی زیاد عمق نمی‌گیرند و در پارچه فرو نمی‌روند.
  •  مخمل پنبه‌ای، زیر نور خورشید تغییر رنگ می‌دهد اما پارچه مخمل مصنوعی در برابر نور آفتاب تغییر رنگ نمی دهد.
  • پارچه مخمل ابریشمی پارچه‌ای حساس است و خیلی سریع لک می‌شود.
  • از مواد شوینده با حرارت زیاد جهت شستشوی مبل مخمل استفاده نکنید.
  • از مواد شوینده دارای رنگ استفاده نکنید.
  • اگر مایعی روی مبل ریخت سریع آن را پاک کنید و دستمالی روی آن بگذارید تا جذبش شود و بعد لکه را تمیز کنی.

روش شستن مبل مخمل

بهترین روش برای شستن مبل مخملی روش های خانگی و استفاده از لکه بر های ملایم است. البته حتمن از کیفیت و جنس پارچه مخمل مبل خود مطمن شوید چرا که  امروزه به غیر از ابریشم کلاسیک، انبوهی از مواد طبیعی و مصنوعی در ساخت پارچه مخمل استفاده قرار می‌ شود.بیشتر پارچه‌های مخمل از ویسکوز ساخته میشوند. توجه کنید که از هر ماده ای برای تمیز کردن مبل میخواهید استفاده کنید ابتدا بر روی بخشی از مبلمان که در دید نیست امتحان کنید و بعد با خیال راحت مبل را تمیز نمایید. قبل از شروع به تمیز کردن مبل مخملی ابتدا با دستمال خشک و یا جارو برقی گرد و غبار مبل را بگیرید و سپس شروه به لکه گیری مبل و شستن آن بنمایید.

قبل از تمیز کردن پارچه مخمل مبل، اگر مبلتان دارای اتیکت راهنما شستشو ست به آن دقت کنی و سپس با خیال راحت مبل مخمل را تمیز نمایید.

علائمی که هنگام شستن مبل باید به آنها دقت کنید

W:یعنی از آب برای تمیز کردن مبل مخمل استفاده کنید.

S: یعنی اصلا نباید از آب برای پاک کردن لکه روی مبل مخمل استفاده کنید.

WS: یعنی از آب و محلول‌های پاک کننده برای تمیز کردن مبل پارچه مخملی استفاده کنید.

X: یعنی فقط از جارو برقی و برس‌های نرم برای تمیز کردن مبل مخمل استفاده نمایید.

تمیز کردن پارچه مخمل با آبلیمو و جوش شیرین

استفاده از ترکیب آب‌لیمو، آب و جوش شیرین بهترین روش خانگی برای پاک کردن مبل مخمل است مقداری آب، آبلیمو و جوش شیرین را ترکیب نمایید و سپس با اسفنج به آرامی بر روی پارچه مبل بکشید و بعد دستمال بکشید اجازه دهید خشک شود و بعد از برس نرم جارو برقی استفاده نمایید تا خواب پارچه مبل درست شود.

تمیز کردن پارچه مخمل با آب و صابون

اگه ترکیب آبلیمو و جوش شیرین برای تمیز کردن مبل مخمل موثر نبود، روش آب و صابون را امتحان کنید. برای پاک کردن لکه از روی مبل مخمل محلولی از آب و صابون درس کنید و با استفاده از پارچه‌ی بدون پرز، به آرامی لکه‌ها را پاک نمایید و سپس صبر کنید تا مبل خشک شود. هنگام کثیف شدن پارچه مخمل مبل سعی کنید همان موقع مبل را تمیز کنید تا از بوجود آمدن لک هم جلوگیری نمایید.

تمیز کردن پارچه مخمل با مواد شیمیایی

پارچه مخمل‌ جنس کتان یا پلی استر به راحتی در خانه تمیز می‌شوند اما در مورد مخمل‌هایی از جنس ابریشم و ریون کاملا مراقب باشید چون پارچه حساسی هستند و در طی تمیز کردن احتمال آسیب دیدنشان هست.
همانطور که در ابتدا عرض کردیم بخش موردنظرتان از مبل را با برس لباس یا پارچه‌ی بدون پرز از هر گونه گردوخاک یا مواد اضافی پاک نمایید و پارچه مبلی مخمل را برای تمیز کردن آماده کنید. سپس محلول را بر روی بخشی از مبل که در دید نیست حتمن امتحان کنید.

به این نکته توجه کنید درست است که آب ماده‌ی بی‌ضرری است اما در برخی از پارچه مبلی‌ها می‌تواند باعث ایجاد لک شده و ظاهر زشتی را بر روی مبل‌ ایجاد نماید. پس از اینکه مطمن شدید محلول شیمایی شما اسیبی به پارچه مبل نمی زند ان را با اسفنج بر روی لکه بکشید و سپس اجازه دهید خشک شود.
اگر متوجه شدید که لکه پارچه مخمل مبلتان با هیچکدام از این روش ها نمی رود حتما برای تمیز کردن مبل مخمل تان از مبل شویی ها کمک بگیرید چرا که شاید نا خاسته به مبلتان آسیب بزنید.

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

آخرین اخبار

مقالات جدید

فهرست